Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

Hello Goodbye

Nadat vorige week vrijdag mijn laatste werkdag was bij het KNGF zijn de dagen als straaljagers voorbij gevlogen. De afgelopen week stond in het teken van het pakken van mijn bagage en iedereen tot ziens zeggen.

Het begon zoals gezegd al vorige week vrijdag. Nadat ik afscheid had genomen van het werk en mijn collega's, moest ik als een speer naar de fietsenmaker. Bij de laatste servicebeurt van mijn fiets kon ik namelijk aanwezig zijn en de nodige vragen stellen. Echt een uitkomst! Een aantal tips gekregen en zelf ook nog wat kleine reparaties uitgeprobeerd. Vriendelijk personeel en zelfs nog meerdere keren koffie gekregen. De taart sloeg ik af omdat ik bij het KNGF al aardig tekeer was gegaan qua traktaties. Reparaties in Nieuw Zeeland zullen dus over het algemeen geen probleem worden!

Zaterdag begonnen met het pakken van mijn tassen. Ik wist dat ik nog een aantal artikelen moest kopen, maar niet zóveel! De boodschappentas kwam goed gevuld terug en moest vervolgens allemaal nog in de fietstassen passen...

's Middags een afscheidsfeestje. Heel gezellig! Ook was ik oprecht verrast door al de leuke cadeautjes en de gadgets voor m'n fiets die ik nog gekregen heb! Iedereen nogmaals heel erg bedankt! Paps en mams natuurlijk ook bedankt voor regelen! Bij terugkomst ook een 'Welkom-thuis-feestje'?

Wink

Zondag niet heel veel boeiends gedaan. Toch weer even verder gegaan met het pakken van mijn tassen. Het schoot niet echt op omdat een aantal dingen nog aangeschaft moesten worden en dit onderin de tas moesten. Maandag dus maar weer naar de stad...

Zo gezegd zo gedaan. Maandag even voor (hopelijk) de laatste keer de stad in en nog wat stevige schoenen gekocht en een kussentje bij de Bever (bedankt André en Ans!) zodat ik toch wat beter lig in m'n tentje..Vier maanden op een fleecetrui liggen is ook niet ideaal..Op het laatst nog een grote plunje legerzak gescoord bij de Dump. Echt te goed! Heel stevig en een goede draagriem. Een goede uitkomst voor al mijn losse fietstassen.

Dinsdag en woensdag mijn fiets nog even schoongemaakt en ingepakt in de fietsdoos. Duurde toch wat langer dan ik dacht. Nog aardig wat moeten sleutelen en moeten inbinden met bubbeltjesfolie. Uiteindelijk kon de doos gelukkig nog dicht met een flinke laag tape. Helaas kwam ik er toen achter dat mijn banden nog hard waren en dit mag dus niet in het vliegtuig....Die doos moest dus weer opengebroken worden met alle geweld...beetje jammer! Na nog een uur was de doos nu dicht en klopte alles. Hopelijk past de doos met een lengte van 185cm nu in het busje...Dat zien we vanavond!

Gisteren (donderdag) alles ingepakt en de plunjezak afgesloten. Het ziet er allemaal alweer een stuk georganiseerder uit en volgens mij moet het zo wel goedkomen! Voor de afleiding gister ook nog even gewokt met mijn collega's van het KNGF. Het was zeer gezellig en het eten was ook voortreffelijk (en teveel!!). Ook hier nogmaals een fietsgadget gekregen die zeker de weten meegaat, of althans, de helft. De stok was toch iets te groot Angel...

Zo meteen nog even de laatste informatie uitprinten en m'n handbagage inpakken en dan zit het er helemaal op met de voorbereiding! Morgen vlieg ik rond 11.40 naar Londen en vervolgens verder naar Auckland. In totaal zit ik zo'n 28 uur in het vliegtuig. Daarbij komen de wachttijden nogeens en al met al zal ik zo'n 30 à 35 uur onderweg zijn...

Ik heb er wel heel veel zin in! Wel wordt het even doorbijten en spannend de eerste paar uur en de eerste week daar. Nu komt de spanning toch ook wel langzaam omhoog. Ik zal morgen vast geen hap door m'n keel krijgen... Hopelijk zijn de mensen in het vliegtuig een beetje vriendelijk en heb ik een leuke hosts in Nieuw Zeeland!

Nu nog maar even genieten van de omgeving hier en dan morgen naar Schiphol. Hopelijk heb ik daar een beetje afleiding en misschien ben ik binnenkort nog op tv met Joris Linssen of volgend jaar als gast aanwezig bij Robert ten Brink

Laughing

Tot over 4 maanden!

Goodbye,

Friso

Reacties

Reacties

Angel

Hallo Friso,

Leuk verhaal en vooral ook leuk dat 'mijn' vlag(getje) met je meegaat naar Nieuw-Zeeland! Ik wil je nog heel veel plezier toewensen, mooi weer (maar dat zit wel goed geloof ik) en kom gezond en vooral heel weer terug.

Groetjes, @ngel ;-)

Jesper

Friso ouwe,
hier je grote voorbeeld...:)
Maak er een super tijd van en geniet er van man!!!

Ik ga je in de gaten houden.

De mazzel

Wisse

Wat een AAP ben ik. Ik heb me gewoon een week in je afscheidsfeest vergist. Had 8 november genoteerd. Maar nu ben je dus gewoon al weg... :'(

Elia

Leuk dat je zo snel iets van je laat horen. Ik zie dat je al schaapjes geteld hebt. Maar hoe zit het met Maori vrouwen????? Wanneer begint het fietsen of probeer je dat zo lang mogelijk uit te stellen

groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!