Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

Friso in Frisco!

Auckland - San Francisco

Voordat ik het in de gaten had zou ik al snel verder gaan met m'n verhaal van de 13e. Helaas is het nog niet zo ver want vandaag is wel een erg lange dag!

De ochtend en middag in Auckland eerst nog even wat gerelaxed en voor het eerst zelfs te laat uitgecheckt. Verder geen consequenties dus dat scheelt. Mathias en ik zijn daarna rond 16:00 uur vertrokken richting de luchthaven en zoals ik gisteren zei heeft hij me mooi geholpen met m'n fietsdoos! Erg aardig!

Op het vliegveld had hij zelfs namelijk nog geluk want omdat m'n fietsdoos te groot was voor de wachtrij, konden wij omlopen en direct bij een speciale balie inchecken! Dat scheelde dus weer 30 minuten wachten!

Al met al had ik extreem geluk vandaag! Niet alleen vanwege Mathias en de wachtrij, maar ook omdat mijn bagage precies 46,00 kilo weegt. En ja, ik mag maximaal 46 kilo meenemen. Haha, te zot voor woorden dus!

In de gate alsnog een biertje gedronken om het geld op te maken en vervolgens aan boord gegaan van de Boing 747-600 nadat we de Emirates A380 hadden zien opstijgen...wat een joekel!

In het vliegtuig de hele weg naast een aardige vent uit de VS gezeten achterin het vliegtuig, dus lekker meer beenruimte dan de rest van de passagiers! Een stuk of 3 films gekeken en daarna geen tijd meer gehad, omdat we vervolgens 3 a 4 uur last hadden van turbulentie..achter elkaar!!!! Spannend!!!!

In San Francisco ging alles best relaxt met de douane. Beter dan de vorige keer in Los Angeles. Ook hier heeft Mathias me weer geholpen om m'n bagage naar de opslagruimte te brengen, zodat ik alleen een klein backpackje heb voor twee dagen Frisco! Ideaal!

Hierna de bus genomen naar het hostel en de dag daarna flink besteed aan meer sightseeing en ik kan je vertellen: San Fran is uniek! Erg mooi en erg gaaf om eindelijk Alcatraz, de Golden Gate Bridge, Pier 39 en Russian Hill te zien. Ook de cablecar mag natuurlijk niet ontbreken!

Voorlopig zit ik hier nog wel even goed de laatste twee dagen van m'n reis. Al met al meeten Mathias en ik vanavond ook weer even voor een neut!

ps. het is hier wel een stuk kouder! allemachtig wat een verschil!!!!

Reacties

Reacties

Wisse

Jij jij jij jij!!! Oh! Oók nog naar San Francisco! Het is gewoon niet eerlijk! *gooit zichzelf op de grond en gaat als een baby op de vloer slaan*

Wanneer kom je terug aan in Nederland?

Marjolein

Woeii! Ziet er cool uit. Nog 2(!!!) nachtjes en dan ben je er weer.. Moet je er zelf al aan denken? Ik denk het niet..... Volgens mij is mama druk bezig om je kamer te soppen. Zondagavond mag je gelijk weer helpen afwassen! ;)

Geniet er nog even van!!
XXXXX

mams en paps

Lieve Friso,
het onvangstcomité is druk doende met de voorbereidingen! Koelpasta voor de pc, AH voor alle ingrédienten t.b.v. het bestelde welkomstmenu;) de werkster sopt en boent in je kamer en alles is dus spic en span in orde (hopen we!).
We hebben je gemist, maar het zou nog meer zijn geweest als jij ons niet voorzien had van je fantastische verhalen en foto's, waardoor we een beetje met je zijn meegereisd, de afgelopen 4 maanden!
En niet te vergeten alle chats, sms-jes en telefoontjes!
We kijken naar je uit op Schiphol (en zijn natuurlijk wel nieuwsgierig naar wat je voor ons hebt meegebracht:).
Het was goodbye maar a.s. zondag weer: HELLO!

Inge

Alvast een : Welkom thuis!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!