Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

Laatste dagje....

San Francisco - Amsterdam - Amersfoort

Vannacht een legendarisch feest gemist in San Francisco als ik één van de hostelmedewerkers moet geloven! Er waren namelijk twee jarigen gisteren en zij organiseerden ergens ‘underground' in San Francisco een ‘Death of a rockstar-feest'. Deze overgeslagen omdat ik wist dat ik vandaag terug moet vliegen en 's ochtends eerst nog helder / nuchter op Alcatraz wilde staan.

Zo gezegd zo gedaan! Rond 8:00 uur richting Pier 33 gelopen en vanaf daar de ferry genomen naar Alcatraz Island. In de prijs zat een audio-tour van 45 minuten door het cellenblok. Echt bizar om de verhalen te horen van ex-inmates en officers die hier ‘gewoond' hebben op het eiland. M'n blik is echt veranderd over Alcatraz.

Na ‘The Rock' met de ferry teruggegaan naar San Fran om vervolgens m'n spullen op te pikken in het hotel en de BART terug te nemen naar het vliegveld. Al met al rond 13:00 uur op SFO en daar eerst m'n bagage opgehaald bij het bagagedepot. Hier nog even flink tekeer gegaan omdat ze m'n fietsdoos op z'n kant hadden gestald terwijl er duidelijk op staat: THIS SIDE UP....Daarna nog even een conversatie gehad met één van die medewerkers en ik kan je vertellen, de Amerikaanse mentaliteit is ver onder 0 vergeleken met Nieuw Zeelanders en Australiërs!

Bij het boarden naar de gate half uitgekleed door de security en in één van de winkels het derde deel van de Twilight-boekenreeks gekocht. Erg leuk verhaal kun je merken aangezien ik de eerste twee delen (ong. 1000 pagina's) al door ben! Tot het vliegtuig naar Schiphol dit boek nog maar even gelezen en vervolgens 4 films gezien onderweg naar Amsterdam.

KLM was niet echt relaxt om mee te vliegen. Met andere woorden: het viel zwaar tegen vergeleken met Air New Zealand! Onsamenhangend voedsel, kleine schermpjes, een oud entertainment systeem met oude films en muziek, weinig beenruimte en ook de rotzooi komen ze amper tot niet opruimen. Tot overmaat van ramp werd je 30 minuten voor landing ook nog eens van het entertainment systeem afgegooid om vervolgens het resterende half uur te moeten kijken naar een kaart van de vlieglocatie en de route.....terwijl de muziek van de film gewoon doorspeelt!!!!

Op Schiphol moest ik ook weer te lang wachten op zowel m'n legertas als m'n fietsdoos! Gelukkig was deze nog heel en stond de familie alweer trots op de ramen te kloppen en door de kieren te gluren! Ik ben thuis...en het is me toch een partij kou