Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

Auckland part 3

Zoals eerder aangegeven gisteravond nog even de Skytower in geweest en op 194m (zo ongeveer) mijn maaltijd genuttigd bij het restaurant ‘Orbit', dat 360 graden kan draaien. Helaas was al het eten van het niveau ‘net niet'. Dit begon met het voorgerecht en ging door tot het laatste (te dure) wijntje. Ook was het te betalen bedrag net niet het bedrag waarop ik gehoopt had. Dit viel dus een beetje tegen... Ach, wel blij dat ik daar gezeten heb! Auckland bij avond is toch anders dan Auckland overdag. En dit is toch één van de dingen die je gedaan moet hebben als je in Nieuw Zeeland bent!



Vanochtend wilde ik eerst even wat boodschappen doen. Ik kan natuurlijk niet zonder iets lekkers op pad gaan morgen. Helaas is de winkel-logica in Auckland ver te zoeken. Er zijn zat winkels maar zijn vooral gebaseerd op hetzelfde principe als de AH 2 Go winkels thuis. De prijs ligt dus hoger en het zijn eigenlijk alleen de verse dingen die ze hebben.

In ieder geval, het werd dus lekker haasten om nog op tijd bij de boot te komen waarop ik de Harbour Cruise zou doen. De boot vertrok om 10.30 en ik was er om 10.25. Eerst nog bij de verkeerde pier gestaan maar gelukkig had de boot wat vertraging. :-)

De cruise was zeer geslaagd! De bemanning gaf echt commentaar zoals elke maatschappij dat zou moeten doen. Alle feitjes kwamen voorbij en er was zelfs tijd voor een beetje humor! Ook vanaf de waterkant was het uitzicht gaaf! Waitemata harbour, Rangitoto Island, de Harbourbridge en Devenport lagen er rustig bij in het zonnetje en de wind zorgde voor een lekkere verkoeling.


‘s Middags naar Kelly Tarlton's Underwater experience geweest. Eigenlijk een soort dolfinarium, maar dan in het klein. Ook was dit meer gericht op Antartica en de zeedieren die in de zeeën rond Nieuw Zeeland zwemmen. De pijlstaartroggen werden net gevoerd toen ik aankwam dus dat was mooi meegenomen. Hierna even door een tunnel gelopen die door een grote bak met water loopt waar alles in zwemt. Van haaien tot mantra's en van visjes tot schildpadden.

Net even met m'n buurman in het hostel gepraat. Hij gaat morgen, na 14 dagen, alweer terug naar Engeland. Het lijkt erop dat ik toch best lang weg ben in vergelijking met anderen die ik tegenkom...Ach, niet bij nadenken, gewoon doen! Straks even eten (dus naar de snackbart of de Koreaan) en dan vroeg naar bed, want morgen gaat de reis pas echt beginnen.

Als laatste nog even wat korte persoonlijke berichtjes:

Mams & paps: leuk dat bellen ‘s ochtends om 7.30 am. Volgende keer maar een uurtje wachten? Ik heb me elke dag nog gewassen en trek ook elke dag schone kleren aan! En om die snackbar te compenseren slik ik elke dag braaf wat vitaminepillen :-)

Marjolein: nu ik het geld nog heb kan ik me van alles veroorloven. Ook lijkt het me geen goed idee om binnen in het hostel op benzine te gaan koken. Dan krijg je taferelen zoals op de volgende foto. Dit krijg je als het brandalarm afgaat! (Dit was trouwens ‘s middags op de dag waarop ik aankwam in Auckland; ik kon dus gelijk m'n kamer weer uit!)

Ingmar: ja inderdaaaaaaaad :-)

Dominique: Die foto's komen zeker in orde! Zal er binnenkort nog wel ééntje maken van die vette politiebakken hier, haha! Daar zou jij jaloers op zijn! Het lijkt net een film hier zo nu en dan: constant sirenes en van die geluidjes die je ook terughoort in die Hollywoodfilms. Succes met de competitie!

Elia: Ton had wel een beetje gelijk. Knap zijn ze niet allemaal, maar er lopen er wel een paar tussen waar je U tegen zegt :-)

Reacties

Reacties

Elia

Als Ton ergens geen last van heeft zijn het zijn ogen :O) en ik hoop dat je veel UUUUU’s tegen komt. En zo te horen heb je jezelf nog niet uit de naad gefietst.
Wel genoeg water blijven drinken en in noodgevallen veel Bier
Groetjes

Elia&Ton

Ingmar

Gelukkig is deze reactie van mij wat anders dan in je verhaal! Anders wordt het natuurlijk ook zo eentonig ... ;)

He, maar wel gaaf man! Was zeker ff flink doorfietsen om de vertrektijd van 10:30 uur te halen?

Het ga je goed! :D

Elia

Zo het congres is weer voorbij. het schijnt succes vol te zijn geweest want om 11 u is er taart en koffie voor iedereen. Dus als je een beetje doorfietst ben je nog net op tijd. Gisteren toevallig een Maori film op TV :O) ik hoop dat je je tok hebt meegenomen als je een avondje uit wilt met zo’n meid.

Groetjes,

Elia&Ton

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!