Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

Stay PUMPed!

Auckland - Parakai 35.44km

Ik kwam op het idee om vandaag mijn verhaal te schrijven vanuit een ‘Hot Water Pool', maar dit kon helaas niet doorgaan. Niet omdat het zwembad dicht was, maar omdat Friso zijn pen vergeten was en geen zin had om terug te lopen in de hitte! Hierom maar even het verhaal vanuit de campingkeuken!

Vandaag mijn eerste kilometers buiten Auckland gereden! Vanuit Auckland heb ik de trein gepakt naar Waitakere en vanaf daar mijn eerste etappe afgelegd naar Parakai, zo'n 35km.



Het begon echter al vet relaxt: vanuit de trein links afgeslagen: de eerste doodlopende weg. Omkeren dus! Hierna direct een te steile heuvel: afstappen maar! Direct ook maar even naar huis gebeld om te zeggen dat het allemaal *** is. Dit was natuurlijk als grapje bedoelt en na deze weg en heuvel geen vervelende dingen meer meegemaakt.

Het verkeer onderweg was best ok. Iedereen (op één logge vrachtwagen na) hield goed afstand en gebruikte de weg optimaal. De wegen zijn gelukkig goed breed en hebben een vluchtstrook van zo'n 2 meter. Hierop fiets ik dus op m'n dooie akkertje.

Eenmaal op de camping aangekomen direct mijn tentje opgezet. Wat blijkt; mijn buren zijn Duitsers...gezellig! Direct maar even gekletst en daarna het zwembad in gedoken! Voor 8 Nieuw Zeelandse dollars was dit best ok! Er waren maar een paar mensen en het bad is GROOT! Gebruik gemaakt van het binnenbad, de grote glijbaan (het kind kwam weer naar boven!) en het binnenbad, wat dus bestond uit water met een temperatuur van 39 graden, zo uit de grond!!! woehh!! Lekker bijkomen dus! Heb vooral geen medelijden met me!

Op de achtergrond schalt meneer Michael Bublé momenteel uit de speakers van m'n laptopje en nu begint mijn pannetje met heet water (voor de koffie) ook al te koken! Ben me namelijk al bezig voor te bereiden op mijn trip van morgen naar Wellsford. Ik ga dus even lekker chillen met een kopje koffie en een coca cola. Wel Coca Cola Zero natuurlijk, want ik moet op de kilootjes blijven letten!

Reacties

Reacties

Ingmar

Op de kilootjes blijven letten? o.O
Waarschijnlijk is het niet nodig met al het fietsen dat je daar doet.

Je weet wel toch dat Duitsers kampioenen zijn in bierdrinken? Ja, 'bierdrinken', het is een werkwoord he?

Laat je kunsten ook maar aan hun zien.

Ferdi

kijk je wel uit met dat kind in jezelf... zeker bij glijbanen en zwembaden in de buurt.. je weet hoe verkeert dit kan gaan ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!