Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

De bolletjestrui

Parakai - Wellsford 61.90km

Vanaf vandaag snap ik niet meer wat die gasten in het peloton er leuk aan vinden om als eerste een heuvel te beklimmen en de meeste punten op te eisen in het kader van de bolletjestrui... Een heuvel is alleen leuk als je bovenop van het uitzicht kan genieten en er aan de andere kant weer met een vaart vanaf kan denderen. Dat is de kick en deze kick is niet terug te vinden in de punten die je kan verdienen!

In de Tour de France zijn er dagen waarvan renners achteraf zeggen: 'Zo, die zit er gelukkig op'.
Vandaag had ik zo'n dag! Al met al ben ik vandaag 10x doodgegaan en heb ik meerdere keren het licht aan het eind van de tunnel gezien. De rit zou volgens het boekje ‘Bikers Paradise' twee fikse heuvels van rond de 200m hoog hebben. Voor de rest zou het ‘redelijk vlak' zijn. Nou niet dus!

Nadat ik vanochtend om iets voor 8:00 al op de fiets was gestapt kwam ik na zo'n 5km rijden door Helensville. Hier even gepind en doorgereden naar het volgende dorpje Kaukapakapa (wattes?) dat zo'n 10km verder lag. Tot hier ging het redelijk en omdat ik dus wist van die twee heuvels maar direct nog een chocoladereep en een blikje coca cola zero (jaja, alweer!) ingeslagen. Beide zou ik nuttigen wanneer ik het naar mijn mening verdiende.

Nog geen 500 meter na het dorpje van niets stuitte ik op de eerste heuvel. Tot halverwege ging, maar vanaf daar werd het lopen...Toen weer naar beneden, heuvel op etc. etc. Dit is doorgegaan tot iets voor Wellsford en besloeg een afstand van ongeveer 50km. KAPOT was ik. De laatste heuvel was echt killing en toen ik merkte dat ik op het hoogste punt was direct naar mijn beloning gegrepen. Helaas was de cola warm en de chocoladereep gesmolten....Fijn, zo'n fietstocht in de brandende zon!


Doodgaan in de zon

Mijn water was ook bijna op en ik was blij dat ik Wellsford bereikte! Direct de 1e winkel ingelopen en wat water gekocht. Binnen 1 minuut op! Direct maar een plaats proberen te vinden om te overnachten en dit was snel geregeld. Ik zit momenteel in Wellsford Inn, een klein, oud en muf hoteltje. Wel met een lekker bed en mijn fiets staat in mijn kamertje. Vanavond Fish & Chips eten en dan vroeg naar bed, want morgen is er weer een dag!

Vandaag drie pluspunten:
1.) Een lekker bed vanavond en de kroeg op loopafstand
2.) Een nieuw snelheidsrecord: 57km/h en
3.) De 100km grens gepasseerd!

Reacties

Reacties

niettan

wel wat anders dan de amerongse berg, hè ;)

Marjolein

heb je wel deodorant mee? :-)

Elsbeth

Het scheelt dat je tot nu toe in je eentje de Tour de Nieuw-Zeeland doet en dus sowieso die bolletjestrui pakt;)! En wanneer er iemand bij in stapt heb je als het zo doorgaat al zoveel punten in de pocket, dat ie je toch niet meer inhaalt... Bij hoeveel km heeft een fiets een APK nodig :P?
Bikkelse verder, ik heb slechts respect en hou het bij mijn laffe baantjes in het Sportfondsenbad ;)!
x, je allerliefste buurmeisje

jan a te l

ik vind het leuk om te lezen. en ach iederen heeft wel eens een minder dagje

Petra

Ga je volgend jaar mee de Mont Ventoux op met Gertjan?
200 meter is een eitje hoor. Kom op, het is maar een hobbeltje............................ :))
Fiets ze verder en neem voldoende water mee hoor!

Boukje

Friso koop wat lijm en lijm jezelf even vast...jeetje wat doe jij veel...vakantie is om uit te rusten!! Jij hebt rust nodig als je terug komt, hahhahahahahahha...had eigenlijk niet anders verwacht! Have fun!!

Liefs, Landon, Quinty Bo en Boukje

Ferdi

jeej eerste 100 nog 4900km te gaan! ;)

Annemieke

Hee Friso! Dat zijn toch vier pluspunten?? Maar de warmte zal zijn werk wel doen! Haha. Ik heb net even in 1 keer al je verhalen gelezen want ik was er nog nietaan toegekomen maar nu zal ik mijn mail adres invullen zodat ik meteen een berichtje krijg als jij weer een fantastisch verhaal hebt geschreven. Heb echt zitten lachen! Ziet er naar uit dat je het heel erg naar je zin hebt! Toch een beetje op jezelf he, ik zie dat meteen de rebel bij je naar bovenkomt nu je zelf kunt beslissen wat je mag eten ;) (alleen maar snoepjes en fast-food & cola) en dat terwijl je moeder nog wel zo lekker kookt altijd! Haha (het appeltje heb ik ook wel gezien hoor! ) En wat supergaaf dat de toeter op je fiets zit!! Ik heb inmiddels een nieuwe kamer in Amsterdam, ga naast mijn nichtje aan de Amstelkade wonen dus na je grote trip ben je uiteraard direct welkom voor een kopje koffie!
Heel veel plezier verder nog en ik kijk weer uit naar je volgende avonturen!!
Groetjes, Annemieke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!