Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

Nog maar 4800km!

Wellsford - Dargaville 98.86km

Zo! Lekker hoor! Bijna 100km gereden vandaag. Het plan was om bij Matakohe en het The Kauri museum te overnachten. Eenmaal daar aangekomen was het pas een uurtje of 12.00 dus toch maar even doorrijden na het museum bezocht te hebben. Het museum stond in het teken van de megagrote kauribomen en alles hier omheen. Van het moment dat ze geplant zijn tot het omhakken van de bomen en de producten die hiervan gemaakt worden. Even wat anders voor de afleiding.

Maarrrrr nadat ik net Wellsford uit was gebeurde het. Iets waar je toch als de dood voor bent: mijn eerste lekke band! Na nog geen 17km gefietst te hebben was ik dus mijn bandje aan het plakken van m'n voorwiel. Met succes natuurlijk. Wel even een fikse vloekpartij want ik was al bang dat er een groot gat in zat omdat de band in één keer leeg was. Viel mee gelukkig!

Hierna direct weer op de fiets gestapt en nog geen 3km later stond ik buiten een supermarkt 1 liter melk weg te drinken :-) rechtstreeks uit de koeling!

De rit was tot Matakohe nog redelijk heuvelachtig. Gelukkig niet zo erg als gister maar toch. Na Matakohe was het gewoon VLAK!! Volgens mij hebben wij zelfs in Nederland niet zo'n lange vlakke weg! In Ruawai was ik dus als een speer en vanaf daar tot Dargaville had ik wat tegenwind, dus harder dan 18km zat er niet in.

Nu zit ik lekker in het zonnetje met m'n laptopje op een picknicktafel. Net even wat e-mails verstuurt naar huis en even gecheckt wie er allemaal m'n weblogje in de gaten houden. ;-)
Hier gaat alles goed zoals je hoort. Morgen naar Waipoua Forest. Een piece of cake-ritje vergeleken met vandaag: maar 50km! Helaas wel weer een heuvel van 400m............!!

Reacties

Reacties

Jatoch

Friso, je gaat toch niet vloeken omdat je (voor)band lek is. Van wie je dat hebt. Ik weet het wel. Gelukkig kon je de band plakken, anders had ik je zeker op moeten halen. Als ik al die foto's zie moet ik daar niet aan denken. Melk moet iedere dag. Wijntje?

Ingmar

't Is maar goed dat je een plak setje bij je had! ;)
Anders had je toch moeten lopen....

@ngel

Zie je, komt dat bandenplaksetje van me toch van pas!

Gr. @ngel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!