Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

Van thee naar wijn

Dargaville - Opononi 88.70km

Gisteren was het dus flink doorfietsen! Gelukkig stond ik op een mooie camping en zowaar besloot ik na het schrijven van mijn dagelijkse kost nog maar een rondje te wandelen om even de camping nader te bekijken..Iets verderop kampeerden er een aantal meiden / vrouwen en dus even vriendelijk gedag gezegd, zoals dat hoort in Nieuw Zeeland. Maar, nog geen 5m verder werd er geroepen: 'Hey, you want a cup of tea?' Ik wel hoor! Dus voordat ik het in de gaten had zat ik met 2 Ierse en 2 Israëlische meiden thee te drinken. Het enige minpuntje was dat we beiden geen suiker mee hadden...

Al met al hebben we een tijd zitten ouwehoeren en ze waren zo geïnteresseerd in m'n fiets en ze snapte er geen zak van dat alles wat ik mee heb in een paar tasjes past. Ik werd dus al snel vergeleken met McGuivere (zoiets?) die alles mee heeft. Fijn, zo'n vergelijking...

De volgende ochtend nog even goodbye gezegd en daarna rond 8:00 vertrokken naar Waipoua Forest en daar zou ik een nachtje blijven. Onderweg kwamen de dames nog langs gescheurd in hun huurauto dus nog even op m'n fietsbel gestampt, wat zij weer geweldig vonden.

Onderweg een aantal klimmetjes gehad, waarvan 2 grote voordat ik éénmaal op de plaats van bestemming was: Waipoua Forest. Weer lopen dus...Eenmaal bij het i-center bleek dat deze al een tijd opgeheven was en dat de camping ook niet meer open was. Fijn dus! Dat werd dus ongeveer 30km doorfietsen naar de volgende camping. Ach, één voordeel: ik kreeg nu de Tane Mahuta (2000 jaar oude kauri boom + de grootste in Nieuw Zeeland) nog vandaag te zien. Wat een joekel zeg! Te apart en te groot! Wel fascinerend om een keer gezien te hebben.

Eenmaal langs de kauriboom een afdaling gehad van heb ik jou daar. Ik ging 20 minuten lang met een vaart van 30 a 40km per uur! Erg fjin dus allemaal. Helaas zag ik de volgende heuvel alweer verschijnen en dat werd weer lopen! Maar eenmaal op de heuvel was het uitzicht schitterend. Ook kon ik het dorpje al zien liggen waar ik nu zou overnachten: aan het strand!

Net even mezelf getrakteerd op een lekkere maaltijd: brood, salade (ei, sla, komkommer, tomaat, wortel, saus) en 2 stukjes vlees. Als toetje had ik nog een yoghurtje gekocht en een half flesje wijn. Dit laatste genuttigd op het strand bij de zonsondergang. Het blijft allemaal adembenemend!

Ik zie dingen waarvan de meeste thuisblijvers geeneens van kunnen dromen! Graag wil ik dat nog even zo houden (een maandje of 4).

Reacties

Reacties

niettan

McGuivere was een avonturenserie, toen jij nog klein was;)

niettan

een lekker stuk, die allerlei avonturen beleefde en altijd als winnaar uit de bus kwam! Weet je wie het een leuke serie vond: ene robert vdk van de wegwijzer, je zus kent 'm ook!

Furbz

Macgyver was de grootste scout hij kon echt alles met een zwitsers zakmes! goede vergelijking friso zou ik blij mee zijn als ik jou was ;)

Petra

Die serie van McGuivere was inderdaad heel gaaf en die heb jij waarschijnlijk op de herhaling bij rtl gezien?!
Heb je trouwens al kiwi's gezien en dan bedoel ik het vogeltje??

Elia

Hi Friso,

Het heeft het hele weekend gesneeuwd en dat heb jij gemist! Jammer anders hadden we een KNGF sneeuwballen lunch kunnen houden.

Groetjes,

Elia

Marjolein

@ niettan: hou toch op met je robert vd k!

niettan

mag de waarheid niet gezegd worden;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!