Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

Kaitaia

Opononi - Kaitaia 94.19km

Bijna elke keer dat ik wat geschreven heb, heb ik vaak nog geeneens de helft vertelt van wat ik op die dag heb mee gemaakt. Vaak probeer ik een aantal highlights er tussen uit te pikken en deze te noteren. Hiernaast heb ik nog een klein boekje waarin ik zo nu en dan ook nog dingen inschrijf die niet terug te lezen zijn op m'n weblog. Deze online weblog is indien je het zo wilt stellen wat meer: 'voor alle leeftijden' ipv 18+. Niet dat er zoveel rare dingen in m'n reisboekje staan, maar toch!

De highlights van vandaag waren in ieder geval het vertrek van de camping, die ik eigenlijk al snel zat was. Desondanks het mooie uitzicht en de goede faciliteiten (alweer) miezerde het vanochtend en ik kon dus niet wachten om alles ingepakt te hebben en zo snel mogelijk te vertrekken richting de zon.
Deze was vandaag echter niet aanwezig en daarom kon het gebeuren dat het zowaar de hele dag miezerde. Zo nu en dan werd het iets erger, maar voordat ik dan m'n regenjas had aangetrokken nam het alweer af. Dus op het laatst ging ‘ie geeneens meer aan!

Voor de boottocht van Rawene naar iets onder Kohukohu was ik mooi op tijd: de boot kwam net terug van de overkant dus het was direct aan boord rijden. De overtocht van ongeveer 5 à 10 minuten kostte net $2,-. In Nederland zou je voor zo'n overtocht minstens €5,- betalen! Aan de overkant even een cappuccino met slagroom gedronken en nog even gebeld met het thuisfront. Ajax had die boeren uit Eindhoven een flinke pak slaag gegeven (4-1), goed om te horen na de slipper tegen palingcity.

Nog steeds regen. Eenmaal in Mangamuka Bridge wist ik dat de Mangamuka Saddle van 400m hoog snel dichterbij zou komen. Ik had hier niet echt veel zin in en stond bijna op het punt te gaan liften. Toch nog maar even mijn duim binnenboord gehouden en na een stukje lopen werd de klim al snel wat vlakker. Dit leidde ertoe dat ik zelfs 80% van de heuvel/berg op ben gefietst. Complimenten voor mezelf! Eraf ging zoals altijd een stuk eenvoudiger.

Na nog 20km door pendelen bereikte ik Kaitaia, een stadje wat eerst één van de noordelijkste punt was van Nieuw Zeeland tijden geleden voordat twee eilanden daarboven door uitbarstingen en het verschuiven van zand vast kwamen te zitten aan het gebied (nu beter bekend als 90 mile beach & Cape Reinga). In Kaitaia bleek dat de camping drie weken eerder was opgedoekt. De beheerder is met pensioen gegaan...fijn! De eerstvolgende camping is 15km verderop en daar had ik nou net geen zin in. Gelukkig was de mevrouw van het I-Centre zo vriendelijk om een backpackerslodge aan te raden. Hier zit ik nu ook...met genoegen! Allemaal zo keurig schoon, mooie bedden. Splinternieuw allemaal.

Ik slaap bij een (jawel) een Duister op de kamer die hier al 3 weken aan het werk is als bomenplanter o.i.d.. In Nieuw Zeeland is hij al sinds september en gaat pas in juni weer terug naar Deutschland. (het bestaat dat mensen dus langer dan ik blijven!) Voor de rest zegt ie niet zoveel. Lekker rustig dus.

Vandaag ook maar direct een tour geboekt naar 90mile beach en Cape Reinga. Ik word om 9:00 opgehaald voor de lodge en ben rond 17:00 weer terug. Morgen wordt dus weer een pittige dag. Gelukkig hoef ik dan alleen niet te fietsen, maar mag ik mooi in de bus blijven zitten!

Reacties

Reacties

niettan

je maakt me wel heel nieuwsgierig naar dat boekje van je;)

Furbz

ja idd friso, dat boekje ga ik denk ik ook maar even lezen ben benieuwt wat voor 18+ dingen je er mee hebt gemaakt ;)

Ilse

Anders ik wel!! volgens mij kan je beter een tweede website maken met je boekje erop..ik geloof dat er veel geinteresseerden zijn ;) xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!