Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

Checkpoint!!

Checkpoint! Mijn eerste stempel is binnen! Ik heb het noordelijkste punt in Nieuw Zeeland bereikt: Cape Reinga. Nu alleen nog zuid en west. Oost zal ik helaas niet aandoen, aangezien dit niet echt op de route ligt en ik hiervoor vreselijk zou moeten omrijden...

Zoals gezegd gister een tour geboekt met Sand Safaris naar de kaap en co. De buschauffeur heeft me vanochtend om 9:00 opgepikt bij de ingang van de lodge, samen met een vrouw uit. Deutschland. Ik had vanochtend dus lekker uit kunnen slapen, maar toch stond ik vanochtend (weer) vroeg op. Dit keer vanwege het feit dat ik nog even wilde chatten met het thuisfront en m'n mail wilde bekijken.

Zo gezegd zo gedaan. Al snel aangekleed en binnen de kortste keren waren m'n internetminuten voorbij en zat ik in de bus met ongeveer 20 anderen. De groep bestond voornamelijk uit (je raad het al) Duitsers, Israëliërs, Ieren, Nieuw Zeelanders, drie Nederlanders en een verdwaalde Spanjaard
De buschauffeur was een Maori en die heeft ons de hele rit getrakteerd op zijn niet waardige X-Factor Maorische zangkunsten, al was het wel amusant en heeft hij de hele rit zijn best gedaan.

Net na de start draaiden we al snel 90 mile beach op om hierover te crossen met de bus. Onderweg wat aangespoelde haaien, verdronken auto's en wilde paarden gezien. Een snelle stop gemaakt bij de Te Paki Sanddunes om hier even van af te sandboarden. Gaaf hoor! En hard (onderuit) dat je ging!



Hierna oost van Cape Reinga geluncht: wat een geweldig mooi en rustig strand. Het strand zou zo afgedrukt kunnen worden op een poster. Na de lunch, die bestond uit sinaasappelsap, een stuk muffin en twee broodjes (veel te weinig dus) onze weg vervolgt naar Cape Reinga. Wij waren gelukkig één van de weinige toeristen vaag, ondanks het mooie weer, en hierom gelukkig wat mooie plaatjes kunnen schieten van de Tasman sea en de Pacific ocean en de vuurtoren die op Cape Reinga staat.

Na de vuurtoren terug gescheurd naar één van de laatste kauri gumdiggers plaatsen en The burried forest. De burried forest is een bos wat lang geleden (geologen schatten ongeveer vanaf 5 ijstijden geleden) een aantal keren is bevroren en overspoeld door water toen het waterniveau weer steeg. Dit bos ligt dus een aantal meter (zeg gerust een meter of 10 à 20) onder het bos wat er nu staat. In de burried forest stonden veel kauribomen die door de eeuwen heen goed geconserveerd zijn gebleven. Uit deze kauribomen haalde men tot ongeveer 50 jaar geleden kaurigum, wat gebruikt werd / wordt in olie, medicijnen en in allerlei andere huishoudelijke producten.

Na het kaurigumavontuur werden we nog snel even door een kaurigum-shop gedrukt, waar een aantal toeristen dus plotseling met grof geld gingen smijten voor een lullig kaurigum souveniertje die je overal in Nieuw Zeeland vind..

Tegen de tijd dat we terugkwamen was het een uur of vijf. Nog snel even boodschappen gedaan, gegeten en foto's gekeken. Nu rond 22:00 uur naar bed omdat ik morgen weer vroeg op moet. Rond een uur of acht wil ik namelijk weer op de fiets zitten.

Reacties

Reacties

ineke bunk

Jongen wat heb jij toch een heeeeerlijk leventje!!!
Als ik jou was bleef ik zeker 8 maanden weg!!!
En geniet maar hoor!!! Bart en ik lezen de verslagen en zien de mooie fotoos!
Groetjes van ons! Bart en Ineke

Ilse

"...Na de lunch, die bestond uit sinaasappelsap, een stuk muffin en twee broodjes (veel te weinig dus)..."

Wat ben je ook weer een hollander he, voor maar 25 euro de hele dag weg en dan ook nog zeuren :P ;) xx

Marjolein

^^ Ben het helemaal met Ilse eens. In elk verhaal beschrijf je wat je allemaal in je mond stopt, maar dan ook nog eens zeuren als het niet genoeg is. Dagobert :-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!