Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

Wist je dat...

Paihia

Omdat ik tot op heden (11:55) nog niet veel gedaan heb vandaag maar even een aantal feitjes op een rijtje gezet.

Wist je dat...

> Ik tot nu toe meer dan 500km gefietst hebt?
> Ik maar één lekke band heb gehad tot nu toe?
> Ik deze binnen 5 minuten geplakt heb?
> Mijn snelheidsrecord sinds de tweede dag nog steeds op 57km/u staat?
> De weg van Parakai naar Wellsford nog steeds de pittigste was?
> Bij één van mijn fietstassen een onderdeel mis? Deze ben ik kwijtgeraakt onderweg waarschijnlijk
> Gisteren de langste rit was tot nu toe? (ongeveer 125km)
> M'n linkerbeen echt rust nodig had hierna?
> Die Ieren dol zijn op die toeter op m'n fiets?

> Bijna iedere automobilist in Nieuw Zeeland z'n hand opsteekt als je langsfietst?
> Soms ook fijn naar je toeteren wanneer je een berg op fietst of er met een vaart vanaf gaat?
> Ze soms stoppen voor je als je een foto aan het maken bent en vragen of je een lift wilt?
> De wegen in Nieuw Zeeland best breed zijn?
> De auto's bijna allemaal ruimte voor je maken?
> Mensen langs de weg gewoon een praatje met je maken met de openingszin: 'nice bike!' en 'where do you come from?'

> Ik tot nu toe maar één keer een dagje regen heb gehad?
> Het weer dus over het algemeen heel erg goed is
> Ik na de eerste dag in Auckland al verbrand was (vergeten zonnebrand te kopen)
> Je de afdrukken van m'n fietshandschoenen terugvind op m'n handen (ivm kleurverschil)
> Mijn sokken en t-shirt op mijn tentje liggen te drogen?

> Douchen met je kleren best gezellig is?
> Je kleren wassen terwijl je aan het douchen bent ook handig is?
> Al m'n kleren tot nu toe best schoon zijn en nog niet stinken? :-)
> Ik op de vorige camping m'n doucheschuim vergeten ben en nu nieuwe moet kopen?

> Backpackers op zich best relaxte mensen zijn?
> Het hier stikt van de Duitsers?
> Spanjaarden absoluut geen Engels kunnen?

> Ik al over de 1000 foto's heb gemaakt?
> Ik ook een aantal filmpjes heb geschoten?
> Mijn laptopje en draadloos internet op de camping een uitkomst is?

> Peanutbutter extra crunchy erg lekker is!
> Ik bijna elke dag meerdere stukken fruit eet? (serieus!)
> Het gister aardig laat geworden is?
> Dat zowel Jason als ik hoofdpijn hadden vanochtend?
> Ik net m'n eerste complimentje heb gekregen van een Maori voor het uitspreken van Fhangarei i.p.v Whangerei? :-)

> Ik al die reacties op m'n weblog echt leuk vind! Helaas heb ik niet altijd tijd om iedereen te antwoorden. Zal dit binnenkort proberen!





Reacties

Reacties

Gertjan

Hi Friso, leuk hoor, zo'n weetjewatjes lijst!

xounian.blogspot.com

Dag Friso,

Maak maar een plaatsje vrij voor op de campings, wij komen eraan. We landen op 4/12 om 7.15 uur locale tijd in Auckland en zullen vermoedelijk eerst ziudwaarts fietsen.

Mvg,

Pierre en Rita op de fiets

Elia

Hi Friso, toch leuk dat je zulke lieve vrienden hebt die even willen uitleggen wie McGuivere is. Ze zijn alleen vergeten om uit te leggen wie hij nu echt was. Ik zal even een samenvatting geven. Hij helpt iedereen in nood kan elk probleem oplossen overal en altijd 24/7. Als hij opgeroepen wordt gaat hij in een nood tempo die kant op met zijn tool kit vol gereedschap zoals vijlen, scharen, lak in verschillende kleuren enz. Je herkend hem al op afstand in zijn roze overal met fel roze gereedschapskist. Hij heeft al menig mens in nood uit de brand geholpen. Vrouwen zijn gek op hem als hij te hulp schiet om die afgebroken nagel te repareren. Daar komt het lijmpistool aan te pas, de procedure wordt vervolgt door het vijl proces van grof naar zeer fijne vijlen. En om het proces helmaal naar wens af te maken mogen ze hun eigen nagellak uitzoenen. Met een tevreden gevoel en een glimlach op zijn gezicht verlaat hij de persoon uit de nood. Dus dat roze T-shirtje komt wel van pas onderweg. Kijk uit voor de Maori vrouwen die zijn erg gevoelig voor jong wit vlees, dus don’t forget the tok.



Groetjes



Elia

Annemieke

En weer die toeter, nou echt geweldig!!

henk en ellen

We hoorden zulke spannende verhalen van Elsbeth dat we nu je reis volgend. Klasse Friso! We genieten ervan; graag meer van deze verhalen. geniet en veel plezier

Petra

Heerlijk joh je fietsverhalen. Ik geniet ervan. Ik krijg zo weer zin om te gaan fietsen.
Ga zo door en ik kijk uit naar je volgende verhalen.
Vergeet je niet om van alles te genieten????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!