Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

Sightseeing door de Bay of Islands

Bay of Islands (Pahia, Russell en alles er omheen)

Gistermiddag had ik bij Fullers een cruise geboekt voor vandaag door de Bay of Islands. Deze duurde van 9:30 tot 16:00 uur. In die 6,5 uur zouden we alle highlights van de Bay of Island zien en eventueel zelfs nog met dolfijnen kunnen zwemmen. Mits we ze natuurlijk tegen kwamen, het weer het toe liet en je $30,- meer betaalde. Die $30,- had ik al betaald bij de boeking. Mochten we niet in staat zijn om met die dolfijnen te zwemmen kregen we deze $30,- terug.

Om ongeveer 9:15 stond ik op de werf waar de boot zou vertrekken en zag direct een ‘Stingray' onder de pier door zwemmen. Voordat we dus weliswaar vertrokken waren had ik al waar voor m'n geld :-) !

Eerst naar Russell gevaren om daar wat mensen op te pikken, vervolgens kriskras door de baai en halverwege door de wereldberoemde toeristische attractie ‘The hole in the rock' (of ‘the rock in the hole' zoals wij hem hier op de camping noemen..) Het water was ‘steady' en dit betekende dat we door het gat konden, wat zo'n 100m lang is. Helaas was m'n geheugenkaartje vol dus direct naar boven gesprint om een lege te halen. Gelukkig toch nog wat foto's kunnen maken.

Op de terugweg bij een eiland aangelegd en 1,5 uur gechilled en liggen koken in de zon, na het genot van een goede portie fish en chips. Had natuurlijk hiernaast ook m'n appeltje, broodje kaas en pindakaas en flesje water mee hoor, dus wees gerust!

Hierna nog wat meer dolfijnen gezien en we waren zelfs in staat om te gaan zwemmen. Ik als een speer naar beneden, wetsuit, snorkel en flippers aan en de boot af springen in het net. Helaas moesten we eerst nog wat dichterbij komen: dat werd dus 30 minuten het net vasthouden en maar hopen dat je er niet uit zou vallen in het koude water van de Pacific ocean.

Na die 30 minuten waren de dolfijnen helaas ondergedoken. Dit hield in dat we een half uur voor niets in het koude water gelegen hebben. Ach, gelukkig heeft een lieve mevrouw uit Auckland nog wat foto's gemaakt. Leuk voor de herinnering. Ook kregen we gelukkig die $30,- terug! We hadden namelijk niet met de dolfijnen gezwommen maar er alleen achteraan!

Al met al was het één relaxte bende op het schip. Waarschijnlijk straks nog even bbq-en met Jason (fiji), Jan en Pieter Jan uit Tilburg en twee andere Nederlanders. Morgen gaan we allemaal weer een andere kant op dus dat moeten we nog even met een biertje of twee à drie vieren.

Petra

Jammer joh. Misschien lukt het een andere keer om met dolfijnen zwemmen. Het moet echt geweldig zijn.
Veel plezier verder!