Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

Whangarei

Paihia - Whangarei 79.64km

De weg naar Whangarei was een mooie weg om weer langzaam op gang te komen na twee dagen geen lange afstanden gefietst te hebben. Rond 8:15 heb ik Jason een hand geschud en geld onder de ruitenwissers gelegd voor Danny, die gister de bbq had voorgeschoten.

De weg van Paihia naar Kawakawa begon vlak, maar begon na Paihia direct te klimmen naar een meter of 200 à 300. Dit een viertal keer achter elkaar en omdat ik m'n benen niet direct in de strijd wilde gooien maar weer even een klein stukje lopen. Na Kawakawa, en het bezoeken van de artistieke wc's daar, die gemaakt zijn door een kunstenaar in samenwerking met de lokale middelbare school, ging de weg geleidelijk omhoog en bleef voor Nieuw Zeelandse begrippen tot Whangarei aardig vlak.


Ik was dan ook sneller in Whangarei dan ik gepland had: rond een uur of 13:00 uur. Direct maar een camping zoeken, maar zoals de derde keer deze vakantie was één camping waar ik wilde staan alweer in geen velden of wegen te bekennen. Dus maar weer naar de lokale I-Centre om informatie te vragen. Gelukkig was er wel een andere camping en die was welteverstaan 500m verderop! Lucky me! Direct maar even voor twee dagen gereserveerd, want morgen wil ik gaan duiken bij de Poor Knights Islands.

Maarrrrr...na een tijdje met Ferdi geskypt te hebben (het was daar 3:00 ‘s nachts!) in een gamehal met spelletjes uit de oertijd en het maken van de online boeking kreeg ik te horen dat het tot dinsdag slecht weer en slecht zicht is bij de eilanden. Vette *** dus! Mijn duikavontuur bij de Poor Knights gaat dus (voorlopig) niet door.. :-( Misschien op de terugweg dan maar, wanneer ik nog tijd en geld over heb! En anders duik ik wel op de Cookeilanden of op Fiji!

M'n $12,- voor mijn plaats op de camping morgen kan ik helaas niet meer terugkrijgen (nu ben ik nog pissiger!) Ik ga morgen dan maar direct verder naar het zuiden. Dan loop ik weer een dag in op m'n schema en houd ik later nog tijd over voor leuke dingen :-)

Het is nu 16:32 en ik lig lekker in m'n tentje op m'n matras te typen. Naast me ligt een broodje met ham. Vanavond staat er macaroni, spam en druiven met Coca Cola zero op het menu en morgen 100km.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!