Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

The road of Forgiving & The Valley of Doom

Whangarei - Sheepworld 96.66km

Omdat de duiktrip gister niet doorging weer vroeg op pad. De camping in Whangarei was wel ok, maar ik stond net op een plek waar het er nogal krioelde van de beesten. Snel alles inpakken dus.

Buiten Whangarei wemelde het van de politie op de weg! Veelal zaten deze achter te-hard-rijders aan. Een aantal keren langs een politie en een andere stilstaande wagen langs de weg gereden. Hij / Zij zal wel een boete gekregen hebben. En ik, ik fluitend voorbij fietsen met m'n helm op.

Rond 12:00 reed ik langs de plek waar ik op de derde dag een lekke band had. Gelukkig had ik deze geen problemen. De weg was mij vandaag goed gezind zullen we naar zeggen. Wel nog even gezwaaid naar de plek waar ik mijn band moest vervangen.

De weg van Whangarei naar Auckland is namelijk Highway 1: vergelijkbaar met een drukke N-weg in Nederland, waar constant verkeerd overheen raast. Over het algemeen zijn de vluchtstroken breed op de wegen hier, maar op het stuk wat ik vandaag gereden heb is dit jammer genoeg niet het geval.

Het laatste stukje van Wellsford naar Sheepworld (Dome Valley) was een ware hel! Zoiets had ik de hele reis nog niet meegemaakt. Op dit stuk (ongeveer 10 à 15km) was er helemaal geen vluchtstrook over om op te fietsen en ging het na 7km bergopwaarts tot zo'n 400m hoogte. Heel vervelend als je nagaat dat het één van de drukste wegen in Nieuw Zeeland is! Een aantal keren moeten stoppen en m'n gele regenjas aangedaan om nog meer op te vallen. Wel veel gezwaai en soms ware toeter-liederen gezien en aangehoord van automobilisten om me te motiveren om de berg op te rijden. Dit hielp weliswaar, maar desondanks heb ik de Dome Valley omgedoopt in de Doom valley.

Mocht je er zelf een keer rijden dan begrijp je waarom!

Voor de verandering zit ik deze keer even in een zogenaamde cabine bij te komen. Het weer is namelijk dreigend en de weervoorspelling voor morgen beloofd ook niet veel goeds. Hier komt bij dat ik morgen geen zin heb om een natte tent in te pakken. Nu staat de tv aan en ik heb vanavond twee bedden tot mijn beschikking. Heerlijk!



Reacties

Reacties

Marjolein

Tip: als je de volgende keer 2 bedden tot je beschikking hebt zou ik zeker iemand uitnodigen. Zijn er geen leuke schaapjes in de buurt?! ;)

Leuke verhalen om te lezen hoor, Friso. Ik ben weer helemaal bij na ons weekje Duitsland. Geniet ervan en spreek/lees je snel!

Jesper

Ouwe,

Gaat je goed af zo te lezen. Vorige week keek ik voor het eerst op de site en dacht, daar zal nog wel niet al te veel op staan! Heb ik me een beetje in vergist, voordat ik bij het laatste verhaal was was ik een uur verder man. Heb je niks anders te doen dan fietsen en verhalen schrijven of zo:)?
Voor goede tips moet je bij je zus zijn zie ik.....

De mazzel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!