Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

De lift!

Sheepworld - Orewa 12km

Zoveel gebeurd vandaag in zo weinig tijd. Het is nog maar 13:00 en ik heb nu al genoeg stof voor een heel boek! Toch houden het we het maar bij één bladzijde!

Vanochtend rond 6:30 wakker geworden in m'n cabine op Sheepworld. De hele nacht heeft de pc aangestaan omdat ik tijdens het film kijken in slaap was gevallen. Omdat ik toch al vroeg wakker was kon ik rustig aan doen. Chill, je weet toch! :-) Buiten heeft het de hele nacht geregend en dat doet het tijdens het wakker worden nog steeds. En niet zo zachtjes ook.

Snel even gedoucht en de laatste restjes brood opgegeten. Zodra ik Warksworth aan zou doen, zou ik gaan pinnen, want het geld was op! Rond 8:30 weggereden van de camping en nog even staan praten met een Zuid Afrikaan. Hij vond het maar ‘petje af' dat ik Northland ben over gefietst. Ik vertelde hem wel dat ik die tijd bijna alleen maar zon heb gehad!

Na ongeveer 60 minuten fietsen regende het nog steeds en werd ook de mist steeds heftiger. Omdat ik een stuk bergopwaarts moest en de vluchtstrook links veel smaller was dan rechts, ben ik een klein stukje rechts gaan fietsen. Dit ging prima, totdat ook de rechter vluchtstrook verdween. Ik snel oversteken en even stoppen op een parkeerplaats om op adem te komen.

Eenmaal bovenaan de heuvel stond een auto te wachten. Waarom wist ik niet, totdat ik deze naderde. Een vrouw sprak me aan en vond het raar dat ik in dit weer fietste. Ook was ze er niet gerust op dat ik heelhuids Orewa zou halen en zo mocht het komen, dat ik na een gesprek van ongeveer 10 minuten een lift aangeboden kreeg van ‘Adrianne' (ofzoiets..) naar Orewa.

Mijn fiets inladen was nog niet zo simpel: beide wielen en alle tassen moesten eraf. Ook kon de achterbakdeur niet dicht en moest deze worden vastgegespt met het netje wat achterop mijn fiets zit. Ongeveer 15 minuten later zaten we in de auto: koud, nat en vies van de ketting olie. De hele weg zitten praten over haar vakantie in Europa (Engeland, Noorwegen en Denemarken), mijn fietstrip en duiken. De tijd ging snel voorbij en voordat ik het wist was ik 30 minuten later al in Orewa! Hier mijn fiets weer uit de auto getakeld, in elkaar gezet en ‘Adrianne' bedankt voor de lift. Ze wilde geen gratis kopje koffie, want ze moest weer aan het werk.

Eenmaal in Orewa opzoek gegaan naar ‘The Windmill'. Dit is een Nederlandse winkel met alleen maar Nederlandse producten! Een vrouw wist waar deze winkel was en stuurde me de juiste kant op. Nog geen vijf minuten later stond ik in een winkel in Nieuw Zeeland tussen de haring en pepernoten Nederlands te praten met de winkeleigenaresse en haar knechtje ;-). Zelf even inkopen gedaan en daarna snel naar de camping aan zee gegaan. Hier maar weer een cabine genomen voor één nacht, want de regen is niet te harden!



Morgen terug in Auckland en direct naar het zuiden met de trein!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!