Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

Gedonder op de fiets

Orewa - Ramarama 75.15km
Snelheidsrecord: 61.4 km/h

Tjonge, wat een gezeur vanochtend! En de dag begon nog wel met een blauwe hemel, lekker zonnetje en droge kleren. Van de regenbui van gisteren was niets meer te merken. Alles was (bijna) opgedroogd en ik kon kinderlijk eenvoudig m'n fietsje weer volladen met al mijn ballast.

Eerst asociaal lang gedoucht en daarna ontbeten met een boterham, waarop pindakaas en hagelslag zat! Mmmmmmmmh! Hierna snel de Highway 1 op gefietst en ik zou wel even snel naar Auckland fietsen. Niet dus!

Na ongeveer 2km fietsen werd de weg zo druk dat ik dacht dat de Highway 1 overgegaan was in de Motorway 1a. Op de motorway mag je niet fietsen (en geloof mij, dat wil je ook niet!) dus ik op zoek naar een andere weg. Helaas is het wegennetwerk boven Auckland zo nihiel, dat ik puntje bij paaltje eerst een stuk naar het oosten moest, voordat ik via de Highway 17 naar Auckland kon afzakken. En de weg naar het oosten was hobbelig en steil. En het was heet!! Te irritant! Nou, je wilt dus niet weten wat ik allemaal heb zitten schreeuwen op de fiets :-)

Eenmaal bovenin Auckland nog 20km moeten fietsen naar Devonport, waar vandaan de ferry ging naar het centrum. Ook werd ik weer even herinnerd aan het feit dat Auckland gebouwd is op 12 vulkanen...fijn! Toch snel aangekomen bij de ferry en nog bijna wat mensen van de stoep afgereden ('you're dangerous with that bike of yours!')

In de Britomart (treinstation) effe snel mijn treinkaartje gekocht naar iets buiten Auckland. Ging de conducteur weer zitten zeiken op m'n fiets, omdat ik deze gepareerd had op een plek die vrijgehouden moest worden voor rolstoelen. Deze waren in de wijde omtrek nergens te bekennen!! Uiteindelijk ben ik gewoon blijven zitten en me een beetje voor de domme gehouden. 'I can't speak English very good'.

Na het uitstappen nog een kilometertje of 10 gereden naar de camping, wat net een autokerkhof is. Inchecken moet ik straks doen omdat er niemand aanwezig is. Mijn tentje staat wel al en heb net even een potje gepoold, tegen mezelf :-)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!