Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

Coromandel

Miranda (hot springs) - Coromandel 93.10km

Vandaag maar weer even een camping opgezocht met een zwembad. Helaas geen hot spring dus de temperatuur was weer even wennen!

In alle vroegte vanochtend Miranda achter me gelaten. Thames had ik bereikt binnen 75 minuten en dat is snel als je nagaat dat Thames ongeveer 30km verder ligt! In Thames weer even naar het I-centre gegaan om een kaart te halen van Coromandel en om naar de wc te gaan. (Bij een I-centre is altijd een publieke toilet :-)) Iets verder in Thames een heuse Rabobank gespot! (foto is onderweg Michiel :-P) Hierna nog even staan praten met een Nederlander die al 50 jaar in Nieuw Zeeland woont en toen direct verder gefietst, want de wind kwam van achter!

De Pacific Highway van Thames naar Coromandel was een makkie en heel erg mooi. De weg is bijna volledig vlak omdat deze vlak langs het water loopt. Onderweg even genoten van het uitzicht en een tijdje gelegen in het gras.

Iets voor Coromandel drie steile heuveltjes van 200, 300 en nog een keer 200 meter hoog. De eerste twee gingen nog wel, maar de laatste ging net iets te snel omhoog. Ook omdat ik zowat was uitgedroogd deze maar veelal lopend (de eerste keer sinds 3 dagen) beklommen.

Coromandel is een rustig dorpje, waar voornamelijk toeristen rondlopen en rijden. Het heeft echt iets van een typisch Zuid Frans dorpje en ligt tegen de heuvels van Coromandel Peninsula aan. Morgen blijf ik hier in de buurt om even naar wat plaatselijke attracties te gaan. Dat mag ook wel na 6 dagen non-stop fietsen!

Elsbeth

Frisoooo,

Goed bezig! Heb je je al ingeschreven voor de Tour de France? Moet een makkie zijn als je terug komt. Anders vraag je of je de categorie met extra bepakking mee mag doen;)!
T lijkt erop dat je het naar je zin hebt! Mooi zo!
Veel plezier weer!

x, els

Ferdi

ey frieskistje wanneer kom je weer op skype ?
is gezellig om met je te praten zeker vanwege de afstand
tot spreeks
(K)

Greet Caminada

Hallo Friso,

Zo leuk die verhalen van jou en zoveel bekends voor ons!
Wij hadden al tegen elkaar gezegd, dat als je het straatje naar het hostel in Auckland rijdend op de fiets met bagage zou nemen, jij onze eeuwige bewondering had verdiend!!
We komen er niet helemaal achter of je dat nog hebt gedaan, alleen gelezen dat je een Kiwi je fiets hebt laten dragen!!!

Maar hoe dan ook; fantastisch wat je doet en... wij volgen je op de voet!

Henk en Greet

niettan

kom op met je verhalen! Het is een soap waaraan je verslaafd raakt ;)!

Mariska

Hey Friso,

Lees met plezier je verhalen mee hoor! Fijn dat je daar pepernoten hebt kunnen kopen. Ik maakte me al zorgen over hoe je sinterklaas ging doorkomen zonder die dingen :-)
Knuffel