Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

The lucky #13

Hahei - Hot Water Beach - Hahei

*Vanwege een onverwacht wending gisteren (311108) is dit verhaal getypt op 1 december. Vergissingen, onjuistheden & overdrijvingen kunnen dus voorvallen in onderstaand stuk.

Gisteravond (301108) relaxt aangedaan op de camping. Even de Simpsons gekeken in de tv lounge op de camping en tegelijkertijd mijn laptopje weer opgeladen. Toch ook maar even in de lounge een Nederlands boek weggegrist ('Duister Lot') (Dat mag ook wel voor die camping prijs!) zodat ik na het fietsen of ‘s avonds laat in m'n tentje nog een goed verhaal heb om te lezen.

Vandaag stond de wekker op 9:00 uur. Helaas vond de zon dit geen goed idee en brandde mij daarom rond 7:30 al mijn tent uit. Verder slapen had geen zin meer. Rond een uur of 8:30 op pad gegaan naar Cathedral Cove. De looproute zou ongeveer een uur in beslag nemen dus had ik maar een bidon met water meegenomen. Natuurlijk ging ook m'n fototoestel mee want mooie plaatjes schieten zou ik zeker.

De weg ging geleidelijk omhoog en ik heb mezelf aangeleerd om ook eens achterom te kijken naar de uitzichten. Bovenaan de heuvel na ongeveer 30 minuten dus even omgedraaid en wat een uitzicht! Camera gepakt, aangezet en.....memorykaart vergeten! Die zat nog in m'n laptop...Naatje! Ik dus wat instellingen veranderen zodat ik nog wat mooie foto's op het interne geheugen kon nemen... Uiteindelijk allemaal gelukt alleen kan ik de foto's pas thuis bekijken.

Even gezwommen bij Cathedral Cove (geen goed idee als je eerst Stingray Beach bezoekt!!), wat gelezen en toen weer teruggelopen naar de camping, waar ik rond het middaguur aankwam. De camping was leeg! Heel veel dagjes mensen waren weer terug naar huis. Het was een grote lege bende plotseling. Dit had ik natuurlijk niet verwacht en daarom een saaie middag gehad op de camping.

Rond 14:00 uur even naar Hot Water Beach gefietst (ongeveer 8km) en daar gelukkig wat mensen tegengekomen. Een tijd staan kijken hoe mensen een eigen Hot Water Spring groeven (heel veel Chinezen / Japanners!!) en toen maar even een praatje gemaakt met twee leuke (haha) dames uit Canada / Australië. Samen een gat gegraven en daar even ingestaan. Helaas zaten we precies boven de spring en het werd dus een beetje heet onder onze voeten. Gelukkig hadden wij wel een spring en dat kwam natuurlijk omdat we spatel nummer #13 hadden! Lucky number! Veel anderen groeven diep, maar stuitten uiteindelijk alleen op koud water.

Na een uur of anderhalf weer afscheid van elkaar genomen en toen gebeurde het allemaal. Vanaf het moment dat ik spatel #13 in m'n handen heb gehad:

> Het magische getal 1000km ben ik gepasseerd. (Zit nu 1096km)
> M'n Steinlager Pure (dat is bier) lag koud in de koelkast.
> De zon ging schijnen en ik ging dus eenmaal terug op de camping naar het strand.
> En wie kom je tegen...juist: Jan & Pieter Jan uit Limburg (van de camping in Paihia)!

Direct even verhalen uitgewisseld onder het genot van (te) veel bier, het strand en de zon. Het bier was snel op en ik dus nog maar even op m'n fietsje gesprongen om wat bier te halen bij de plaatselijke supermarkt. Wankelend weer terug naar de camping.. Rond 18:00 uur maar even gaan koken en later weer wat bier gedronken in de lounge. Kortom, het was een mooie en vooral vrolijke avond!

Wel vroeg naar bed gegaan ofcourse omdat ik morgen vroeg m'n bed uit moet. Er staat weer een leuke rit op me te wachten van rond de 100km.



Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!