Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

Na regen komt...

Waihi - Matamata 77.14km

Zonneschijn. Eindelijk weer een beetje zon op m'n bol. Hierop heb ik tot vanmiddag moeten wachten. Net voordat ik de camping opreed spleet het wolkendek zich open en kon ik eindelijk weer een beetje glimlachen! Tot hier was het zachtjes blijven regenen, de hele nacht door. De bewolking was ook aardig zwart en het was daarom gewoon ‘donker' op de weg. Extra goed opletten dus maar gelukkig Highway 2 naar Paeroa ook weer overleeft.

In Paeroa even gestopt om op mijn kaartje te kijken waar ik heen moest. De weg naar Te Aroha snel gevonden en rond een uur of 11:00 kwam ik hier aan. Even getoiletteerd bij zoals je al vermoed, de plaatselijke I-Centre. Hier even de weg gevraagd naar Ramarama.... De mevrouw achter de toonbank snapte me al niet en na 10 minuten kwam ik erachter dat ik Matamata bedoelde ipv Ramarama... Het lijkt toch allemaal op elkaar hier!

Al met al heeft ze me een districtkaartje gegeven en me de juiste kant opgestuurd naar de scenic route naar Matamata. Dit was één lange weg langs een flinke bergketen. De weg was gelukkig grotendeels vlak, maar kende af en toe een aantal verraderlijke, kleine hobbeltjes. Aan het eind van de scenic route was een waterval waar ik even geluncht hebt. Het plan was om even naar het uitzichtpunt te lopen, maar 45min heen en terug vond ik iets teveel van het goede!

Snel door naar de camping: Opal Hot Spring. Juist! Dit begint ook al eentonig te worden :-) In een zindelijk tempo mijn tentje opgezet en laten drogen, Zwembroek aan en gaan met die banaan! Een prima camping hier: $11,- voor een nachtje in een tent. Inclusief toegang tot de hot spring! Ook weer klasse faciliteiten!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!