Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

De fietsende hobbit

Matamata - Mount Maunganui 66.00km

De titel moet natuurlijk niet letterlijk genomen worden! Wat denk je wel niet?! Vanochtend iets langer blijven liggen omdat ik pas om 9:15 uur in het centrum van Matamata hoefde te zijn. De bus die mij naar de ‘The Shire' movie set locatie zou brengen (uit Lord of the Rings) vertrok pas om 9:30 uur, vandaar!

Matamata was toch iets dichterbij dan ik dacht en dat gaf mij genoeg tijd om even te pinnen en wakker te worden bij een plaatselijk koffiehuisje. Hier gewacht tot het gewenste tijdstip, mijn kaartje gekocht en ingestapt. De plaatselijke hobbits van het I-Centre waren gelukkig zeer gastvrij! Ik mocht mijn fiets bij het I-Centre stallen en de tassen mochten binnen gelegd worden! Deze waren dus veilig. Snel wat foto's gemaakt van het I-Centre en de omgeving, want overal zag je toch wel Lord of the Rings terug. Ze zijn er dus best trots op dat ze gefilmd hebben bij Matamata!

De tour was aardig en er werden leuke, maar vooral grappige details genoemd. De reisleidster vertelde gedurende de rit de nodige informatie en showde ons alle locaties die ten tijde van het filmen, wat 3 maanden in beslag nam (voor 30 à 45 minuten film!) gebruikt zijn. Zo heb ik o.a onder de ‘Party Tree' gelopen en heb ik in Bilbo's huis gestaan. Hierna terug naar het terrein van de organisatie en nog een demonstratie schapenscheren gezien. Mevrouw schaap was helaas niet zo blij toen ze het scheerapparaat zag... Hierna nog wat lamskoteletjes gevoed en rond 12:00 uur was ik weer in Matamata.

Tot ongeveer 16:00 uur op de fiets gezeten naar Taurange. Één grote, maar vooral gevaarlijke heuvel van 500m beklommen. De trucks sjeesde langs me heen! Het woord doodsangst is best toepasselijk bij deze weg. Geen echte aanrader dus voor toekomstige fietsers die deze weg willen rijden! Bovenaan de heuvel direct aangesproken door een koppel uit Auckland. Gelijk grote wilde verhalen over zijn zoon in Canada bladieblabla.

Eenmaal in Taurange wilde ik zo snel mogelijk naar een camping. Echter liep het weer anders. Voor een stoplicht werd ik ingehaald door een vrouw van ongeveer 25 a 30 jaar. Ze vroeg waar ik heen wilde en raadde me een camping aan bij Mount Maunganui. Ze moest dezelfde kant op (ze woont daar) en dus kon ik met haar mee fietsen de laatste 30 minuten. Een tijd gepraat op de fiets en ze bleek docent lichamelijke opvoeding te zijn. Goh..lekker toevallig ook weer! Eenmaal in Maunganui gedag gezegd en de camping die ze me heeft aanraadde ligt pal tussen twee stranden, een grote heuvel (150 - 200m hoog) en een weg. Een prima locatie dus al zeg ik het zelf :-)

Ik blijf sowieso één nacht hier, maar misschien nog wel stiekem een tweede. Het is hier zo goed weer en relaxt, dat kan ik bijna niet laten schieten...! We zien het wel ;-)

Reacties

Reacties

niettan

we hebben al een uitgever voor je gevonden! ;)

Ingmar

Gaaf!

Annemieke

Nice :D echt leuke verhalen!!

Petra

Geweldig joh, super

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!