Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

CSI: New Zealand

Mount Maunganui - Whakatane 92.66km

Een dagje met veel kanten vandaag. Gisteravond nog wat gedronken in het café tegenover de camping om van m'n spierpijn af te komen in m'n rechterbeen. Helaas heeft dit, en zelfs de Frappucino bij Starbucks niet geholpen. Toch vanochtend geprobeerd om rustig wakker te worden en het stuk naar Whakatane te fietsen. Al met al toch weer gelukt.

Het eerste stuk van de rit was tamelijk eenvoudig. De weg langs het strand volgen en op een gegeven moment rechts en dan weer links afslaan. Dit was de juiste manier om bij de Highway 2 uit te komen. Toch maar een keertje extra op de kaart gekeken omdat ik het niet helemaal vertrouwde. Gelukkig klopte alles en binnen de kortste keren waagde ik m'n leven weer op een redelijk drukke weg, met veel vrachtverkeer naar Te Puke & Rotorua.

Eenmaal voorbij Te Puke en de afslag naar Rotorua viel het verkeer gelukkig weer mee en kon ik simpel en effectief m'n weg vervolgen. Onderweg nog even gestopt om een foto te maken van een grote kiwikwekerij en een gigantische kiwi die voor het gebouw was opgesteld.

Iets voor Matata was er opeens zoveel politie, niet normaal! Zoveel politie zie je normaal nooit in Nieuw Zeeland tegelijk, zelfs niet in de grote steden. En hard rijden dat ze deden! Als een malle! Zo waren net zo snel weer weg als dat ze gekomen waren.

Om even op adem te komen in Matata een ijsje gekocht en ook hier weer politie. Na navraag gedaan te hebben bij de winkeleigenaar bleek dat de politie opzoek was naar een bankovervaller die zojuist de bank in Opotiki berooft had. Als je de lelijke vluchtauto van de crimineel zag zou je direct medelijden met hem krijgen! Wie vlucht er nou in een goedkope Ford? De auto had de politie dus al snel te pakken, alleen waren ze nog met honden op zoek naar de beste man.

ineke bunk

Toch zijn we een beetje jaloers op jou Friso!!!Jij geniet zo lekker! Wij willen ook nog wel naar Australie, Nieuw Zeeland, Canada en Ierland dat staat nog op het lijstje!Even kijken of je vader en moeder ook mee kunnen! Doe voorzichtig en tot emails!