Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

Rotorua

Whakatane - Rotorua 2km ofzo

Wat een rit vandaag! Rond 8:00 uur wakker geworden en tot 9:00 uur eerst een tijd gelezen. Toen rustig m'n bijna complete Engels ontbijtje klaar gemaakt en toen rond 10:45 richting de bushalte gereden. Onderweg nog even gestopt bij de plaatselijke fietsenmaker om m'n trappers te demonteren, want anders mocht m'n fiets de bus niet in! Geen probleem was de reactie van de fietsenmaker en ik kon dus snel verder.

Zoals je begrijpt, rustig wakker worden na mijn avondje Sinterklaas! Deze heb ik dit jaar gevierd met een Engels koppel (Hasle & David) die ik in Miranda had ontmoet. Het deugde in het begin niet helemaal maar opeens viel het kwartje! ‘s Avonds hebben zij dus een fles opengetrokken en daarvan heb ik vrolijk mee genoten! Verhalen, routes en plannen uitgewisseld en samen met David nog een tijd foto's van White Island bekeken die ik geschoten had. Hij liet op zijn beurt foto's van hun vorige reis naar Nieuw Zeeland zien. Vanochtend afscheid genomen en misschien zie ik ze weer in Taupo of verder zuiderlijk.

De busreis was echt luxe. Binnen anderhalf uur was ik 80 kilometer verder. Een afstand waar ik normaal minimaal 4 uur over zou doen. Het uitzicht was helaas niet zo mooi als op de fiets, maar het was wel efficiënt. Eenmaal bij de I-Centre in Rotorua (mooi en groot!) vergat de chauffeur bijna de klep naar m'n fiets open te maken voordat hij wegliep. Nog net op tijd terug kunnen roepen. Excuses aanvaardt en hij hielp me direct ook maar met m'n tassen uit de bus sjouwen!

In de vvv direct maar even een aantal reserveringen gemaakt. Morgen zorben en naar een traditionele Maori voorstelling waar ik ook de traditionele ‘hangi' zal proeven. Vandaag nog even snel naar het museum gegaan waar ik een privé rondleiding gekregen heb. (Ik was de enige die de tour wilde!)

Nu lekker op de camping (Cosy Cottage) die Hasle en David me hebben aangeraden en volgens mij is dit dezelfde waarop Henk en Greet hebben gestaan. Deze ligt op dezelfde weg (Whitaker road) en heeft dus die verwarmde tentplaatsen waarop ik momenteel gestationeerd ben! Straks nog even het zwembad in duiken en mijn eigen hot pool graven op het strand bij Lake Rotorua.

Ik blijf hier trouwens 3 nachten. Er is zoveel te doen hier! Dan door naar Taupo!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!