Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

The guest of honor!

Rotorua

Kia Ora! Gisteravond een tijd zitten praten met een groep jongeren die ruim 9 weken door Nieuw Zeeland trekken. Ook een aantal Duitsers ontmoet en een Nederlands koppel dat op de fiets door Nieuw Zeeland trekt. Ik werd direct uitgenodigd voor de hangi maaltijd die de groep jongeren zouden bereiden vandaag, maar omdat ik zelf al naar een voorstelling ging, ging dit helaas niet door.

Vroeg opgestaan, snel ontbeten en direct op de fiets gesprongen om te gaan zorben. (www.zorb.co.nz) Over trendy sporten gesproken! Je wordt in een grote bal van lucht geduwd en wordt dan simpelweg de helling afgeschopt. In de bal zit ook nog water, dus het is een soort wasmachine gevoel! Echt te ziek! Helaas was de fun snel voorbij omdat het toch best kort duurt en dus maar de foto's genomen voor de afterpret.

Na het zorben, en het praten met het personeel (die zoals alle andere toeristen in Amsterdam legaal geblowd heeft) en een Nederlands meisje die een Engelse taalcursus volgt in Auckland direct doorgegaan naar de kabelbaan. Allé, snel naar boven, 3x in een soort rodelbaan de helling afgescheurd. Een paar keer bijna de helling afgedonderd, gecrasht, en een aantal keren een ‘lift-off' gehad. Alles staat op de film die ik gemaakt heb!

‘s Middags een beetje gerelaxt in het centrum en op de camping en ‘s avonds dus naar de Maori show. Ik fietsen naar het I-centre, waar ze me op zouden pikken: geen bus te zien. Na 20 minuten wachten zelf maar die kant op gefietst, en wat blijkt: er is helemaal geen show vanavond!! ONGELOFELIJK!!! Het personeel van het hotel snel gebeld naar een ander hotel en daar hadden ze nog wel plaats, zeiden ze...Eenmaal daar bleek dat ze toch wel erg vol zaten, maar naar wat telefoongesprekken had ik toch een plaatsje...tussen allemaal Japanners, Chinezen, Taiwanezen en Maleisiers!! Ik was dus de enige Europeaan...

Het eten was in ieder geval wel goed en toen begon de show. De hostess alles uitleggen over het ritueel van het neergooien blad en ‘the guest of honor' / ‘chief' zou deze moeten oppakken als een teken van vriendschap. Nou, zoals je raad, ik was de enige Europeaan dus aan mij de eer! Al die Aziaten klappen, foto's maken e.d. Op traditionele wijze de stamleden begroet en zelfs de Haka (rituele dans die ook de All Blacks opvoeren) opgevoerd, althans, soort van. Nog een paar mooie foto's geschoten en dit kan dus ook weer doorgestreept worden op m'n to-do-lijstje! Op de fiets terug naar de camping, kwamen de traditionele Maori's nog langs gescheurd in een Mercedes. Toeteren en zwaaien en gek doen....Lekker traditioneel allemaal :-)

Eenmaal terug op de camping nog uitgenodigd voor het toetje (pudding) die de groep had klaar gemaakt in een stoomoven. Echt zoet en na 5 scheppen stond ik op ploffen..Toen maar overgegaan op water.. Nog wat foto's laten zien en voordat ik het wist was het alweer 12:00 uur...Wat een dag!

ps. het stinkt wel enorm in Rotorua! Overal van die hete modderpoelen die zo uit de grond komen, overal rook, maar die heated tentsides zijn wel ideaal! Lekker warm 's avonds :)

Reacties

Reacties

niettan

Hakuna Matata!

Toos Werkloos

Moehahahaha, die foto met die gasten! Lachen hoor! En dat met die bal van de helling heb ik een keer gezien bij Jules Unlimited!

Kusjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!