Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

The Thermal Explorer Highway

Rotorua - Taupo 96.16km

Na een niet zo'n comfortabele nacht op m'n slaapmat, die momenteel op springen staat, vroeg wakker geworden (6:30 uur) om op tijd bij de Lady Knox geiser te zijn. Deze wordt namelijk elke dag om 10:15 uur aan het koken gebracht, waardoor deze 20m de lucht in spuit. Helaas ligt de Lady Knox geiser niet om de hoek en moest ik eerst zo'n 30km fietsen (voornamelijk bergopwaarts). Dat verklaart het vroeg opstaan ;-)

Gelukkig op tijd aangekomen en snel mijn ticket (vieze afzetters!) gekocht voor het Waiotapu Thermal Parc gekocht en voor de Lady Knox geiser. Na het bijbehorende dagelijkse praatje van de DOC-man die de geiser elke dag tot ontploffing laat brengen snel verder gegaan naar het park. Na een uur had ik het wel gezien. Als je White Island hebt gezien valt verder alles wat betreft modder, hete grond, rook en kleur toch best tegen.

Snel verder gefietst naar Taupo en onderweg net iets voor Taupo nog gestopt bij de Hukafalls. Helaas waren deze waterfallen wel wild, maar ook niet zo spectaculair. Kan in ieder geval wel vertellen dat ik er geweest ben!

Aangezien het de hele dag (vanaf het opbreken van m'n tentje tot aan nu) al regent was de weg die ik reed wel toepasselijk. Zoals je verwacht, brengt de Thermal Explorer Highway je door natuurlijk met veel rook. Vanwege de regen, in combinatie met mijn regenkleding en hitte was ik vandaag ook aan het roken...Helaas geen foto! :-)

Waarschijnlijk blijf ik één nacht in Taupo, maar dat hangt van een aantal dingen af! En die dingetjes, mijn lieve lezertjes, bewaar ik tot een volgende keer!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!