Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

Turangi

Taupo - Turangi 54.26km

Herken je een situatie waarin je wakker wordt met een glimlach? Dat had ik vandaag! En niet zo'n kleine glimlach ook! Volgens mij heeft dat allemaal te maken met het skydiven gisteren! Wat een kick zeg! Heb de dvd die gemaakt is (en dus mee naar huis gaat!) al meerdere keren afgespeeld en moeten laten zien aan andere backpackers. Kan nog steeds niet geloven dat ik het toch echt heb gedaan en dat ik dat toch echt ben in de lucht!! :-) Ze schijnen op het zuidereiland een bungeejump te hebben van 150m hoog. Dat is 1,5x de Lieve Vrouwe toren in Amersfoort...Hier moet ik nog maar even heeeel diep over nadenken! ;-)

Vandaag een makkie, maar het was toch weer even inkomen. In de laatste 7 dagen heb ik namelijk maar 2x gefietst. De eerste, en tevens enige klim was daarom even afzien, maar zoals vaak toch weer gered!

Ben vandaag de oostkant van Lake Taupo langsgefietst. Een aantal keren een schitterend uitzicht gehad op Tongariro National Park en dus ook verschillende keren gestopt om wat foto's te maken van de besneeuwde bergtoppen.

Wat ook leuk is, is dat de wegen in Nieuw Zeeland geregeld open liggen. Ze zijn op het noordereiland bijna op elke weg wel bezig. Dit heeft als gevolg dat soms hele wegdelen zijn afgesloten en het verkeer vanaf één kant moet wachten. Helaas weet niet elke camperbestuurder dat. Campers komen daarom nog wel eens heel hard langs knallen en na ongeveer 10 minuten kom ik vrolijk aan fietsen op de plek waar zij staan te wachten en voor een fietser is er meestal nog wel plaats op de weg. Ik kan dus fijn doorfietsen! Gevolg: maar even zwaaien en een fijne grijns opzetten! Ach, de meesten kunnen het wel waarderen. Tot nu toe maar één middelvinger gehad ;-)

Ik sta nu voor één nacht op een camping in Turangi (Turangi Cabins & Holiday Park) en het lijkt hier aan de ene kant wel een jeugdgevangenis met bijbehorende criminele jongeren en aan de andere kant een kleuterklas. Ik sta gelukkig met wat echte kampeerders op een veldje verder. Fijn, die rust!

Hopelijk heb ik morgen een beetje goed weer en heb ik wind mee. De bedoeling is namelijk National Park aan te doen. En zoals je al vermoed, hiervoor moet ik van 0 naar 900m klimmen. Jottum!

Reacties

Reacties

@ngel

Hai Friso,

Ik volg je leuke verhalen nog steeds op de voet hoor! Maar wat ontzettend gaaf zeg, dat je bent wezen skydiven! Helemaal geweldig lijkt me dat! En natuurlijk een geweldig mooi uitzicht! Knap dat je het durfde! Dat bungeejumpen lijkt me iets minder, je zit weliswaar vast aan een elastiek, maar toch.......

Geniet er nog van!

Groetjes, @ngel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!