Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

The Tongariro crossing

National Park

Over vroeg opstaan gesproken. Vanochtend om 6:15 uur m'n nest uit, scheren en snel kleren aan om op tijd de bus te pakken naar het begin van de Tongariro crossing. Bleek het bij terugkomst op de kamer niet 6:15, maar 5:15 uur te zijn! Haha, mooi balen! Ik snel naar beneden voordat ik de rest van m'n kamergenoten wakker zou maken en maar even van de zonsopgang genoten. Was gelukkig erg mooi!

Uiteindelijk op tijd de bus gepakt met Diederik uit Friesland, Travis en Ned uit The States en Marten uit Zwisterland, die bij mij op de kamer lagen. Uiteindelijk ook met z'n vijfen de tocht gelopen die zéér mooi was! Het is dan ook dé dagtocht in Nieuw Zeeland.

De Tongariro crossing is 19,4 km lang en brengt je langs vulkanen en bijbehorende uitwerpselen, modderpoelen, heldere meren, kraters en sneeuw. Het uitzicht als je afdaalt bestaat uit Lake Taupo, bergen, bossen, weilanden, meren, eilanden, zee etc. etc.! Zoals je leest: erg gaaf allemaal!

Het weer was helaas niet zoals TV One gisteravond had gezegd. Het was in het begin nogal bewolkt en pas toen we over de top waren klaarde het wat op. Één voordeel: het was gelukkig niet erg warm en we hadden dus genoeg aan wat water, cola en een fles wijn! :-) Nog een aantal mooie foto's gemaakt en onderweg met z'n vijfen toch aardig wat plezier gehad.

Eenmaal op de parkeerplaats nog een uurtje moeten wachten op de bus die ons terugbracht naar het hostel en dus maar even gegevens uitgewisseld voor een mogelijke volgende ontmoeting. Ook woont en werkt Ned in Parijs, dus daar heb ik een mooi adresje om een keer te logeren ;-)

Net even de ferry naar het zuidereiland geboekt (nogmaals bedankt Henk & Greet!). Wel een beetje erg balen, want die zat al rond de kerstperiode bijna helemaal volgeboekt. Dit heeft als gevolg dat ik toch geen kerst in Wellington zal vieren omdat ik op de 23ste de ferry naar Picton pak. Dus al met al 10 dagen eerder op het zuidereiland dan ik vooraf gepland had. Wel balen, maar het is even niet anders en aan de andere kant: ik ga mooi een aantal weekjes overhouden op het laatst!

Morgen de laatste pittige rit op het noordereiland. Een rit van ongeveer 130km naar Wanganui. Dit zal ook de langste afstand worden die ik zal afleggen op het noordereiland. Hopelijk houden m'n beentjes zich een beetje sterk! Één voordeel. Al met al daal ik van ongeveer 850m af naar zeeniveau. Erg fijn dus allemaal! :-)

Reacties

Reacties

Marjolein

Was dat toevallig Travis Barker?!

Ria

Heerlijk die reisverhalen van je :-]

Ingmar

Leuk man, deze verhaaltjes. Nog even en je kan het bundelen tot een boek. Wat een mooie foto's weer!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!