Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

Wanganui

National Park - Wanganui 129.6km

Dagrecord: 129.6km
Snelheidsrecord: 63.3 km/h

Ik ben kapot! Eenmaal aangekomen in Wanganui bleek het I-Centre net een paar minuten dicht te zjin. Ze sloten om 15:00 uur en ik was er om 15:15...Een beetje jammer dus! Gelukkig lagen er buiten een aantal foldertjes en maar even gekeken naar een relaxte accommodatie voor vandaag!

Eerst snel even boodschappen gedaan en nu zit ik in een lodge. Wel iets duurder maar het is zooooooo luxe! Haha, echt waanzin! Voor nog geen €12,- heb ik m'n eigen kamer, Sky TV (soort Canal +), een zwembad, tv room, biljarttafel, super luxe douches, keuken etc en onbeperkt GRATIS internet.!!!!!!!!!!! Dat heb ik mooi verdient na zo'n rit als vandaag!

Snel weg uit National Park, zonder Diederik wakker te maken, want voor de rest was er toch geen klap te doen op de Tongariro crossing na. Het merendeel van de rit vandaag ging bergafwaarts, maar toch zaten er een aantal venijnige klimmetjes in. Dat kan natuurlijk niet anders als je in Nieuw Zeeland bent...

De eerst twee uur gingen het hardst. De afstand van 50km had ik snel gehaald maar daarna werd het pittiger. Wel weer alle heuvels bedwongen! Ik lach tegenwoordig om heuvels van 400m hoog! ;-)

Net even meneer Norris in Palmerston North proberen te bellen. Dit is de man die ik ontmoet heb op London Heathrow. Helaas nam hij zijn telefoon niet op dus maar even een berichtje achter gelaten. Morgen nog maar eens proberen want het is ten slotte zondag. Met een beetje geluk zit ik morgen bij ‘em thuis! ;-)

Een Fins koppel zit nu overhaast de Interislander te boeken. Die dachten dat je niet hoeft te reserveren! Haha, heb ik ze mooi even uit hun droom geholpen! Hopelijk kunnen ze morgen alsnog met de ferry over.

Ik ga vanavond even lekker Rush Hour 3 kijken en lekker slapen! Al die luxe, niet normaal! Daar kan Hotel Riet een puntje aan zuigen haha!

Reacties

Reacties

Marjolein

Hopelijk neemt 'ie zijn telefoon nog op. Dat kan natuurlijk niet, beloftes moet je nakomen :-)

Ingmar

Kijk uit met je opmerkingen in je verhaal.. ;)
Als je in maart terug komt in Nederland, mag je nog maar hopen dat je welkom bent bij Hotel Riet!

Petra

Over Hotel Riet niets dan lof hoor!
Niet overmoedig worden hoor. Je kent dat boek vast wel van Xerxes, na de hoogmoed komt de val.

Heb je er al over nagedacht om er een reisverslag van te maken en dan uit te geven. Ik ken wel een uitgever voor je.
Geweldige avonturen heb je joh. Geniet ervan.

Rosan

Ik ben een tijdje niet op deze site geweest en gelijk mis ik allerlei verhalen! Maar leuke avonturen allemaal!
Ik heb me nu gelijk maar aangemeld voor als je weer een verhaal er hebt opgezet. Dus krijg nu elke dag een e-mail van je ;)
x

Gertjan

Ha Friso, het is maar goed dat je in conditie bent als je terugkomt naar Nederland - en zet vooral je helm op als je in de buurt van Hotel Riet komt ;-)

anna

frisooo!
ik ben weer helemaal bij! super leuk dat je zoveel schrijft! heb ik ook weer wat te doen he ;)
ben ook blij dat je wereldreis naar belgie ook wordt vermeld, bijna net zo indrukwekkend als wat je nu allemaal meemaakt! :P
maar blijf het schrijven volhouden, en misschien zie ik je wel een keer op skype?
x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!