Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

Palmerston North

Wanganui - Palmerston North 71.90km

Het klimaat in Nieuw Zeeland is een maritiem zeeklimaat. Dit betekent dat het weer zo kan omslaan. Vanaf nu ben ik het helemaal eens met deze omschrijving! Gisteren veel zon en vanochtend ook nog redelijk helder, totdat ik m'n fiets moest bepakken...Regen, regen en niet zo zuinig ook! Hierbij kwam ook nog eens een fikse tegenwind om de hoek kijken.

Wel leverde dit leuke taferelen op: hoofdschuddende en lachende kiwi's in auto's zodra je langs komt fietsen in een korte broek en een regenjas. Ook ontbraken de duimen en het toeteren vandaag gelukkig ook niet.

Al met al toch redelijk snel aanbelandt in Palmerston North, waar ik eerst even m'n telefoon heb ‘ge-top up-ed' en m'n grote vriend uit het vliegtuig heb gebeld. Helaas net zoals gister weer geen reactie en maar even een berichtje achter gelaten op z'n voicemail. Ik zit hier toch een dag extra, dus morgen nog maar eens proberen.

Niet dat de stad zo boeiend is qua architectuur, maar meer omdat er ‘wel wat' te doen is. Morgen eerst even een kijkje nemen bij het windmolenpark en daarna even naar HET rugbymuseum van Nieuw Zeeland. Palmerston North is een soort Zeist. Bij ons zit daar de KNVB en hier zit de nationale rugbybond. Het centrum van Palmerston North is ook nog wel gezellig, dus daar zal ik morgen ook wel te vinden zijn.

Net m'n maaltijd opgegeten en wat blijkt: zit er een Nederlandse in het hostel! Dezelfde waar die gasten uit Limburg het al over gehad hebben! Samen dus minstens 5 uur zitten lullen over alles en nog wat. Zij zit hier met haar vriend (die momenteel een cursus volgt bij het rugbyinstituut) en blijft hier minimaal een jaar wonen. Blijkt ze ook nog een gast te kennen van vorig jaar stage...te toevallig allemaal! Het blijft ook maar een klein wereldje!