Palmerston North Dutch Style!

Palmerston North

Lekker uitgeslapen en toen maar even de stad ingelopen. Het centrum in Palmerston North is nog aardig groot en er zijn een hoop leuke winkels. Echter ben ik hier niet voor de winkels, maar voor het rugbymuseum.

Het rugbymuseum was wat klein, maar de items die ze daar hebben: woow! Echt een collector's museum! Ze hadden zelfs de Dutch rugby clog: een oranje klomp met noppen en het teken van de NRB erop..Yeah right! Die draagt het Nederlands rugbyteam ook echt hè! De man die het museum draaide was erg aardig en we hebben dan ook nog een tijd staan lullen over rugby, vakantie en alles daar omheen. Uiteindelijk kon ik er toch niet omheen en heb hier (tegen verlaagd tarief :-)) alsnog m'n All Blacks t-shirt gekocht..Ook maar naar huis sturen! ;-)

Rond het middaguur terug naar m'n hostelletje en toen weer een tijd staan praten met C.J. zoals ze (afgekort) heet. Samen even geluncht en toen met haar auto een rondje langs Palmerston North gemaakt, wat eindigde bij de windmolens en omkeren, want de weg liep dood (of we moesten doorrijden tot Wellington...) Daarna even boodschappen gedaan bij de Countdown en ‘s avonds weer samen gegeten.

Over het eten moet ik toch even kwijt dat ze wel weet wat koken is en mij een sublieme manier van ‘kiwi-snijden' getoond heeft! Grote klasse! De fruitsalade smaakte hierdoor nog beter!

Na het eten nog maar weer even een potje ‘Labyrinth' (betoverde doolhof) gespeeld en de nodige frustratie kwamen in het laatste spelletje toch weer naar boven! Die ****** kaarten lagen weer eens enorm verkeerd! Al met al wel met een 3-2 stand gewonnen haha!

Nu snel naar bed en morgen weer een stukkie verder fietsen!