Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

Palmerston North Dutch Style!

Palmerston North

Lekker uitgeslapen en toen maar even de stad ingelopen. Het centrum in Palmerston North is nog aardig groot en er zijn een hoop leuke winkels. Echter ben ik hier niet voor de winkels, maar voor het rugbymuseum.

Het rugbymuseum was wat klein, maar de items die ze daar hebben: woow! Echt een collector's museum! Ze hadden zelfs de Dutch rugby clog: een oranje klomp met noppen en het teken van de NRB erop..Yeah right! Die draagt het Nederlands rugbyteam ook echt hè! De man die het museum draaide was erg aardig en we hebben dan ook nog een tijd staan lullen over rugby, vakantie en alles daar omheen. Uiteindelijk kon ik er toch niet omheen en heb hier (tegen verlaagd tarief :-)) alsnog m'n All Blacks t-shirt gekocht..Ook maar naar huis sturen! ;-)

Rond het middaguur terug naar m'n hostelletje en toen weer een tijd staan praten met C.J. zoals ze (afgekort) heet. Samen even geluncht en toen met haar auto een rondje langs Palmerston North gemaakt, wat eindigde bij de windmolens en omkeren, want de weg liep dood (of we moesten doorrijden tot Wellington...) Daarna even boodschappen gedaan bij de Countdown en ‘s avonds weer samen gegeten.

Over het eten moet ik toch even kwijt dat ze wel weet wat koken is en mij een sublieme manier van ‘kiwi-snijden' getoond heeft! Grote klasse! De fruitsalade smaakte hierdoor nog beter!

Na het eten nog maar weer even een potje ‘Labyrinth' (betoverde doolhof) gespeeld en de nodige frustratie kwamen in het laatste spelletje toch weer naar boven! Die ****** kaarten lagen weer eens enorm verkeerd! Al met al wel met een 3-2 stand gewonnen haha!

Nu snel naar bed en morgen weer een stukkie verder fietsen!

Ria

Friso net je kerstkaart gehad GEWELDIG!
Wij wensen je gezellige en droge feestdagen toe.
De Alblasjes

bart en ineke

Friso wat een leuke kerstkaart! Helemaal te gek!
Je staat er prima op! En wat schrijf je toch een mooi verslag super! En het is daar echt heeeeeeel mooi man! Jij ook fijne kerstdagen en geniet maar lekker!
groetjes van ons!

les tamis

Hoi Friso,
Dank voor je mooie kerstkaart.
Wij wensen jou ook een mooie kerst toe en doe voorzichtig met vuurwerk.

Joyeux Noël et bonne année 2009

brijper@sro.nl

Hoi Friso
Fijne kerstdagen gewenst collega''s zwembad Liendert.
Verder alles goed,Heb je nog mooie zwembaden gezien.

Ben