Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

Wellington op z'n mooist

Palmerston North - Wellington 87.82km

Wat een avontuur vandaag! Rond 9:30 pas weggereden uit Palmerston North omdat ik eerst nog uitgebreid ontbeten heb met C.J. voordat ik richting het zuiden afzakte. Ook was het plan om vandaag bij Opiki te overnachten en daarna pas door te zetten naar Wellington. Gelukkig kan een dag ook anders lopen!

De eerste 2 uur had ik flinke tegenwind. Het was net alsof ik door de polder fietste: een harde rukwind, vlak landschap en veel vegetatie langs de wegen. Alleen de molens ontbraken. Wel waren de dijken, kleine riviertjes en tractors aanwezig.

Na toch iets sneller aangekomen te zijn in Shannon daar maar even een supermarktje opgezocht en naar het I-centre gegaan om te kijken hoe laat de trein naar Wellington ging. Helaas was die om 7:00 ‘s ochtends al vertrokken dus daar kon ik naar fluiten! De mevrouw adviseerde mij om door te fietsen naar Paraparaumu (juist!) en daar de trein te pakken. Ze vertelde er alleen nog doodleuk bij dat dat nog zo'n 50km verder was en zoals je weet: er stond echt een hoop wind!

Toch maar weer m'n fietsje ophopt en vrolijk naar Opiki gefietst. Omdat het ‘pas' 14:00 uur was toen ik hier aankwam toch maar weer een stukje doorgefietst en jawel hoor, voordat ik het wist zat ik in Paraparaumu en werd ik vriendelijk geholpen bij het inhijsen van m'n fiets in de trein door het personeel. Al met al kwam ik rond 16:00 aan in Wellington.

Wat een chaos! Zo druk! Net als in Auckland: één bende van verkeer! Alles scheurt om je heen. Toch maar dapper naar m'n hostel gefietst en onderweg bleek het allemaal wel mee te vallen: je gaat toch snel mee in het verkeer!

Mijn hostel is vlak bij de haven en heb een mooi uitzicht vanaf de 4e verdieping. De kamer kan alleen open met een pasje dus dingen worden niet zo snel gejat. Ook staat m'n fiets veilig in de ‘bikecave' (batmanstyle!).

‘S avonds rond 20:30 kwam er een jongen binnen. Neil uit Engeland. Na nog geen 5 minuten praten zaten we na nog eens 5 minuten in de bioscoop de nieuwe James Bond te kijken. Daarna nog even een biertje gepakt en nog een heeeeel vaag mens tegen gekomen. Zo'n meid van ongeveer 25 die gek was! Na een half uur vonden we het wel best en hebben we d'r gedumpt. Tja, moet je maar normaal doen!

Rond 00:00 nog even naar de snackbar geweest en toen terug naar het hostel, waar de rest van de kamer ook nog wakker was.

Al met al een gezellige en vooral volle dag. Gelukkig blijf ik een aantal dagen in Wellington en kan ik alles op m'n gemak doen. Ik heb dan ook een grote intentie om morgen eens lekker lang uit te slapen!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!