Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

Hello Picton!

Wellington - Picton 3km

Hello Picton! Hello South Island! Eindelijk weer een stuk verder geraakt! Ben blij dat ik ‘eindelijk' van het noordereiland af ben om weer een stuk verder te reizen in een paar dagen. Op de boot heb ik me voorgenomen om kerstmis dit jaar maar in Picton te vieren. Op zich is het niet echt een grote ‘stad', maar ze hebben hier gelukkig wel een bed t/m de 26e. Op veel andere plaatsen is dit dus helaas niet zo.

Rond 6:15 uur stond ik vanochtend al in de badkamer om mezelf maar eens effe op te frissen. Ik moest er vroeg uit want mijn ferry naar Picton zou om 8:30 vertrekken. En de laatste check-in mogelijkheid zou om 7:40 zijn.

Mijn fiets uit de Bikecave gehaald en met de lift naar de vierde verdieping gebracht, waar ik deze sinds een lange tijd weer bezakt hebt. Met de lift vervolgens weer naar beneden en daar afscheid genomen van Ted de Ier. Ontbeten en toen snel naar de ferry gefietst, die ik in eerste instantie niet kon vinden...Ik ging wel de goede kant op maar dan zie je plotseling een brug met enorm veel auto's, trucks, etc. etc. Het leek weer net een snelweg dus maar weer stoppen en op de kaart kijken...Bleek dat de ferry terminal net achter het gebouw was waar ik naast stond...Paniek om niets dus.

Na het inchecken en het zelfstandig inladen van mijn fiets op de ferry ('follow the cars') en wat verbaasde blikken snel naar het zonnedek gegaan en een gast ontmoet uit Engeland. Samen de hele reis een beetje opgetrokken en na aankomst in Picton weer gedag gezegd.

De ferry overtocht was zeer de moeite waard! Ik had extreem mooi weer en de Marlborough Sounds waren dus goed zichtbaar. De enige smet op de overtocht is het niet zien van walvissen. Dit komt dan waarschijnlijk wel in Kaikoura.

Na het inchecken in het hostel (ja, want ik ga met de feestdagen natuurlijk niet in m'n tentje zitten verkleumen!) Candis uit Canada maar even een smsje gestuurd dat ik toch maar in Picton blijf. Aangezien zij de 25e aankomt in Picton direct ‘s avonds ook maar even kalkoen eten. ;-)

Naast Candis ook Diederik uit Fryslan maar weer even een smsje gestuurd, want hij zou vandaag ook de ferry nemen. Zowaar een smsje terug en dit hield in dat we ‘s avonds bij de haven nog maar een paar biertjes hebben gedronken...alweer....

Eenmaal bij terugkomst in m'n dorm bleek deze opeens stampvol te zijn. In plaats van 2 personen waren nu alle 12 bedden bezet.. Dat zal een hoop gesnurk geven vanacht!

Reacties

Reacties

bart en ineke bunk

Zo beste vriend! En vermaak jij je met deze kerstdagen wel een beetje!!!
Hier is het prachtig vriezend weer! Straks komen je ouders gezellig! We gaan even wandelen en ons daarna opwarmen met koffie en.........!
Groetjes en op naar de jaarwisseling en hoe doe jij dat met oliebollen worden die via restaurantl Riet nog aangeleverd?????? Groetjes van ons!!!

Les Tamis

Hoi Friso,
Hoe ben je de kerstdagen doorgekomen. Heb je lekker gegeten? Heb je je schaatsen meegenomen. Wij gaan vandaag schaatsen. Eindelijk weer na zoveel jaren.
Zal ik oliebollen via de DHL naar je toesturen?
Spreek je gauw weer.
Amitiés,
Les Tamis

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!