Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

Happy X-Mas

Picton

Happy Xmas! Vandaag kerstmis in Nieuw Zeeland en daarom ook maar een dagje extra gebleven in Picton. Een paar dagen geleden in Wellington een uurtje of 2 à 3 zitten praten met een Canadese en toen maar besloten om samen kerstdiner te hebben indien ik de 25e nog in Picton zou zitten.

Zo gezegd, zo gedaan. Candis was rond het middaguur in Picton en omdat er in haar geboekte hostel niemand aanwezig was besloot ze maar om in hetzelfde hostel te gaan zitten als waar ik zat. Een prima keuze.‘s Middags samen nog een stuk door Picton gelopen en nog wat foto's gemaakt. Voor de rest was er toch niets te doen. Alles was, wat logisch is, dicht!

Zo wat de hele dag samen opgetrokken en om 16:00 uur maar besloten om de kalkoenrollade in de oven te gooien. Rond 17:15 uur werd deze vergezeld door wat groenten en gebakken aardappelen en rond 17:30 zou het wel gaar zijn. Niet dus!

Een beetje erg jammer, omdat we allebei geen lunch hadden gehad en al bij het punt: uitgehongerd raakten. De kalkoen dus nog maar even de oven ingesmeten voor 40 minuten extra. De groenten moesten helaas opgegeten worden, want deze konden niet opnieuw de magnetron in. Eerst dus een portie groenten gegeten, en na de 40 minuten was de kalkoen gelukkig wel goed en hebben we desondanks van een goede maaltijd genoten!

Best grappig samen kerst vieren met een Canadese, als je realiseert dat ze 3 dagen nog volkomen ‘vreemd' was en dan zit je nu kerst samen te vieren met een stuk kalkoen. Haha, welcome 2 backpackerslife! Anyway, het zijt niet anders!

‘s Avonds had het hostel onverwachts ook nog een berg lekkere dingen neergezet! American Cookies, Pavlova, Cake, etc. etc.! We zjn toch even goed verwend zeg! Ook nog een flinke glas wijn, bier etc.genuttigd (gratis van andere Canadese, Amerikanen, Australiërs. Al met al is het toch nog een geslaagde kerst geworden!

Het plan is om morgen rechtstreeks naar Kaikoura te fietsen maar dat is een flink stuk (140km). Daar moet ik dus nog maar eerst een dagje over nadenken. En het zal wel niet makkelijk zijn na een dag vol met drank!

Les Tamis

Jij vermaakt je wel. Gaaf joh. Wat een verhalen.
Heb je die potvissen nog op de foto gezet of ging dat echt niet? Arme jij. Als je weer thuis bent dan hebben Martijn en Sander nog wel een leuk liedje over potvissen voor je.
Veel plezier verder.

niettan en jatoch

gelukkig, we kunnen weer even vooruit met deze verhalen. We zijn er aan verslaafd! Veel plezier en een zalig uiteinde ;) en een nog beter begin!
xx