Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

De rit der ritten!

Picton - Kaikoura 159.82km

afstandsrecord: 159.82km!!!!!!!

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOH, WAT EEN AFSTAND VANDAAG!
Niet te zuinig al zeg ik het zelf. Ik voel ‘em ook goed zitten en ik denk dat ik niet meer over de 159.82km heen ga en ook niet heen wil. Het was een partij slopend en ik kwam rond 17:30 uur pas aan in Kaikoura, terwijl ik al om 8:30 uur was vertrokken! Ik ben kapot!

Op een Christelijke tijd opgestaan en de vette hap van gisteravond maar weggespoeld met een fruitontbijtje. Hierna afscheid genomen van Andrew en Candis en afgesproken om elkaar later onderweg nog een keer tegen het lijf te lopen! Niet te missen, aangezien zij linksom en ik rechtsom ga!

De weg die Picton uitleidde was briljant! Binnen 5 minuten was ik omringt door Teletubbie-bergen, sneeuwtoppen, wijnvelden en savanne-landschap. Dit bleef aan tot Blennheim, ongeveer 30km verder. Onderweg nog aangemoedigd door automobilisten bij het beklimmen van een bergpas. Ook nog ‘wooohh'-geroep mijn richting opgekomen uit een auto vol met meiden. Ik houd van Nieuw Zeeland!

Eenmaal in Sessan gekeken of ik de trein kon pakken naar Kaikoura, maar deze zou pas om 14:00 uur vertrekken. Daar ging ik dus niet opwachten en toen maar besloten om door te fietsen naar Kaikoura. En dat was een stuk!



Zoals ik gister zei op m'n weblog dacht ik dat het 140km ver was. Dit bleek dus 160km te zijn! Wel fietste ik het grootste deel van de weg langs de Pacific en had dus niet veel last van bergen.

Na een goede lunch onderweg en 3 liter water reed ik plotseling langs de oceaan en plots zag ik ze: zeeleeuwen...wilde zeeleeuwen! Wat een joekels! En veeeeeel! Een mooi gezicht om ze zo te zien zonnen. Mooie foto's konden daarom niet uitblijven!

De laatste 30km waren echt een hel! Ik was kapot, beide knieën gingen pijn doen en ik had geen water meer en huizen voor een refill waren ver te zoeken! Uitdroging zou niet vreemd geweest zijn. Wat nog meer gevaar met zich meebracht waren tegenliggers. Omdat ik niet de hele tijd vergezeld werd door auto's, zagen tegenliggers mij nog wel eens over het hoofd (omdat ik voornamelijk in de berm fiets) en gaan dan absurd hard inhalen!! Ik heb dus vandaag voor het eerst vele keren de vinger opgestoken! En terecht! Zulke lamzakken achter het stuur zouden een rijverbod moeten krijgen en zoals Wesley Sneijder zou zeggen, de benaming Blinde [..] hond.

Uiteindelijk toch nog heelhuids in Kaikoura aangekomen en de camping opgezocht. Bleek dat ze hier ivm de zomervakantie minimum twee personen hanteren voor een plek op de camping....Eikels! Dubbel betalen dus en er was niets anders.

Ach, één leuk mazzeltje is dat Thomas uit het YHA hostel in Wellington ook op de camping staat. Dat wordt dus weer bier drinken! ;-)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!