Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

Kaikoura

Kaikoura

Tja, waar zal ik beginnen.

Gisteravond vroeg naar bed gegaan omdat ik toch redelijk moe was, nogal logisch. Dit gaf me de mogelijkheid om uitgerust vroeg op te staan. Dit heb ik ook gedaan en eerst maar even gewassen en toen direct naar de supermarkt gelopen. Deze bleek iets verder weg te zijn dan ik had gepland en het duurde me dan ook een uur om mijn ontbijt te kopen.

Nadat ik rond 9:00 uur weer terug was op de camping eerst maar even een beetje rondgekeken en zowaar weer naar het I-Centre gefietst. Hier even wat informatieboekjes gehaald en mezelf op de waitlist voor het whalewatchen gezet. Op één of andere manier wist ik dat ik hier spijt van zou krijgen... Ook alvast de bus van Hanmer Springs naar Christchurch geboekt voor 30 december. Het plan is dan ook om oud en nieuw in Christchurch te vieren en de 2e van januari weer terug naar Hanmer Springs te gaan om mijn reisje voort te zetten.

Goed, om 11:45 uur naar het verzamelpunt gegaan om walvissen te kijken. Gelukkig was ik één van de eerste op de waitlist en waren er een paar mensen niet op komen dagen. Ik kon dus gelukkig mee en voor de zekerheid maar een pilletje gekocht tegen zeeziekte.

Deze bleek helaas niet te werken en uiteindelijk heb ik net zoveel potvissen als van die internationale witte zakjes gezien: 2 - 2. Door de omstandigheden geen foto's kunnen nemen, maar omdat ik aan de goede kant van de boot zat de potvis toch nog mooi gezien. Jammer was alleen dat het niet zo spectaculair als ik dacht dat het zou zijn.

Eenmaal weer terug in de haven (wat een opluchting!) maar snel even wat gedronken en gegeten om weer even op krachten te komen en toen snel terug naar de camping. CJ vanaf de camping opgebeld en voor vanavond maar even afgesproken in het centrum van Kaikoura, aangezien zij hier ook is met haar vriend.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!