Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

Hot Pools in Hanmer!

Waiau - Hanmer Springs 49.79km

Na een prima nacht op de lokale camping maar vroeg op pad gegaan om de zon voor te zijn! Ik wilde niet weer het risico lopen dat ik in de brandende hitte een stuk moest gaan fietsen...Om 8 minuten voor 8 zat ik daarom al op de fiets, voorbereid en wel met 6 liter water! Uitdrogen zou er vandaag niet van komen!

Het eerste stuk naar Culverden (en iets verder) reed ik gelukkig in de schaduw van een heuvelketen, waar de zon niet overheen kon schijnen. Pas nadat ik de afslag Lewis Pass / Hanmer Springs genomen had werd het warmer...

Binnen de kortste keren was de zon op z'n hoogste punt en begon het alweer aardig te fikken op het asfalt. Ook was de weg niet zo vlak als men beweerde en had ik zoals vaak bergafwaarts weer wind tegen..Wat een land! Stoppen in de schaduw was er ook niet bij aangezien je midden op dag binnen de kortste keren onder de sandflies zit.

Na een aantal zuchten en puffen kwam ik al met al toch al rond 11:00 uur aan in Hanmer Springs. Hier maar (weer) even contact gezocht met de Nijmegers en binnen no-time stond ik op dezelfde camping als CJ en Julien.

Om maar even af te koelen zijn we daarna met z'n drieën gaan relaxen in Hanmer Spring Thermal Pools! Zalig! Voor nog geen 20 dollar lagen we in baden, met temperaturen variërend van 28 - 41 graden. Het zonnetje scheen ook nog aardig dus we moesten zo stil mogelijk blijven liggen om niet te zweten! Toch fijn als een dag zo kan eindigen en ja: ik heb ook vakantie zo nu en dan! :-) Rond 18:30 uur maar weer eens naar de camping gegaan, pannenkoeken gegeten en nog een spelletje gedaan.

Morgen met de bus naar Christchurch om daar oud en nieuw te vieren en dan weer terug naar Hanmer om m'n fiets weer op te pikken en m'n tripje over de Arthurs Pass (950m) te vervolgen. Een mooi voornemen voor volgend jaar!

Reacties

Reacties

hugo bunk

friso
hier even een teken van mij uit het koude nederland.
geweldig wat jij allemaal meemaakt; ik heb grote bewondering voor wat en hoe je dat allemaal daar doet.
je reisverslagen zijn heel leuk om te lezen en niet te vergeten de mooie foto's.
ik zal mijn broer binnenkort wijzen op jouw verslagen.
hij is al 2x in nieuw zeeland geweest en heeft de route
met een camper gereden.
jij hebt meestal hoge temperaturen daar. nou hier is het anders;vandaag is sinds 12 jaar weer eens het nederlands kampioenschap schaatsen op natuurijs verreden.
van je moeder heb ik uitleg gekregen hoe ik jou kan berichten. hopelijk heb ik het goed begrepen en komt deze reactie goed over.
ik zal je verslagen regelmatig blijven volgen en wens je nog veel plezier de komende tijd daar.
hartelijk groeten van hugo

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!