Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

Christchurch

Hanmer Springs - Christchurch 0,0km

Busje komt zo! En met de Hanmer Connection ging ik vandaag naar Christchurch! Hier valt met oud en nieuw natuurlijk veel meer te beleven en daarom zal ik in Christchurch ook tot 2 januari blijven. Hierna ga ik weer terug met de bus naar Hanmer Springs om m'n fietsje op te halen en dan vervolg ik dus m'n trip per fiets.

Aangezien de camping in Hanmer ook een check-out tijd van 10:00 uur hanteert, moest ik al vroeg de camping af. De vrouw van de camping bood nog wel aan om m'n fiets in de garage te stallen, mits ik dan ook op 2 januari weer een nachtje zou blijven. Helaas voor haar: de camping was nou ook niet zo denderend mooi. Hiernaast stikte het er van de insecten!

In het centrum van Hanmer maar even naar een hostel gefietst en ja hoor, hier wilde de hostess m'n fiets wel stallen. Deur is beveiligd en er kan dus eigenlijk niets gebeuren. Mocht m'n fiets wel weg zijn dan heb ik altijd nog een fietsverzekering en dan koop ik gewoon een backpack! :)

Na het stallen van m'n fiets maar even met wat bagage staan sjouwen en naar het I-Centre gelopen. Hier zou ik nog een tijd moeten wachten, aangezien mijn bus pas om 2 uur in de middag zou vertrekken. Ik stond er al om 11:00 uur....Gelukkig was de ochtendbus niet helemaal vol en dus maar even met de buschauffeur gesproken en gevraagd of ik mee kon met de bus van 11:30. Geen probleem dus!

Binnen een kwartier hadden we de weg afgelegd waarvoor ik op de fiets bijna twee uur voor nodig had en we waren binnen de kortste keren in Christchurch! Wat een stad...Ze hebben zelfs oer-ouderwetse trammen en in het centrum lijkt het alsof de tijd stilgestaan heeft...Niet echt mijn ding dus, Christchurch.

In Christchurch maar even een nieuwe slaapmat gekocht en naar het hostel ‘Dreamland' gelopen. Haha, niet echt een hostel om van te dromen..Beetje oud, net zoals Christchurch...Gelukkig zit ik hier maar tot de tweede van januari en kan ik dan weer snel terug naar Hanmer!

Reacties

Reacties

Ria

Ik was blij met je verhalen,ik heb nachtdienst en zat in een dip maar na je verhalen gelezen te hebben ben ik weer klaar wakker.
Prettige jaarwisseling ! En voor 2009 nog meer nieuwe plekjes ontdekken en nieuwe mensen ontmoeten.
In Ned. kan je weer uitrusten.
Groet Ria

houteman

Een goed uiteinde en een goeie reis met behouden thuis komst. Je ouders zijn hier op bezoek geweest en hebben wij een gezellige dag gehad.Het is af en toe wel afzien begrijp ik. Maar na afloop geniet je er van.Hier is het volop winter en wordt er geschaatst.Als het kon wilde ik wel met je ruilen.Gr.Hans.

Les Tamis

Bonsoir Friso,

Nous te présentons nos meilleurs voeux de bonheur et de santé pour l'année 2009.

Volgens ons is het bij jou nu 2009.

Gelukkig nieuwjaar!! Bonne année!

Wij hopen dat al je mooie dromen dit jaar uit mogen komen...........

Gertjan, Petra, Martijn et Sander

Ingmar

Wat een leuke verhalen weer. Maak er een boek van! De kaft en de titel ontbreken dan nog wel ;)

Gelukkig nieuwjaar! =D

Jatoch

We hebben elkaar even na twaalven al een HAPPY NEWYEAR toegeschreeuwd. Wat een lawaai in Christchurch. Dit is voor jou in ieder geval tot nu toe, de warmste jaarwisseling ooit. Dat zal mij hier niet lukken. Hebben ze daar ook gillende (keuken)meiden? Nogmaals de beste wensen en veel (fiets)plezier.

Marjo

Hoiiii! Zo, ik ben weer even bijgelezen. Wat een avonturen weer, zeg! Leuk om je even gesproken te hebben vannacht. Nog 2 maanden Friso! Tijd gaat snel he! Geniet er van en 'lees' je snel,

Liefs

Marjo

Oja, je ziet er lekker bruin uit! Jaloerrrrrs :)

ineke en bart

hoi Friso!
De beste wensen jongen voor 2009! En heel veel geluk!
En uh uh gewoon in maart naar huis komen!!!
Niet afdwalen naar Canada b.v. Geniet lekker en wat een mooie reisverhalen steeds van jou!
We lezen iedere keer weer leuke verhalen van jou!!
Te gek!
lieve groetjes van Bart en Ineke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!