Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

Countdown in Christchurch

Christchurch

Na wat uurtjes langer in bed gelegen te hebben dan normaal, rond 11:00 uur maar eens richting het centrum van Christchurch gelopen. Hier een beetje rondgehangen en winkeltjes in en uit gerent. Het centrum is niet heel erg boeiend vergeleken met het centrum van Wellington of Auckland. Ik was er daarom ook al snel klaar mee en om de dag maar een beetje te vullen rond 14:00 maar eens sushi gegeten bij een japanner.

Na de prima sushi teruggelopen naar het centrum en een tijdje staan kijken bij een aantal straatartiesten. Een prima show moet ik zeggen!

Eenmaal terug in het hostel maar eens gewacht op CJ, Julien en Nadine. Het bleek dat de eigenaar de hostel (Marcus) had geregeld dat we vanavond met z'n allen gingen bbqen. Wij, hij en inclusief twee Amerikanen.

De bbq was voortreffelijk en na wat biertjes rond 23:00 uur met z'n allen naar het centrum van Christchurch gelopen om daar het laatste uurtje van 2008 uit te zitten. Het was wel redelijk druk op het plein maar het was niet heel groots. Alcohol was niet toegestaan (liqueurban) en iedereen stond dus droog op het plein. Voor een biertje moest je dus een stuk lopen....

Toch maar even met Julien op pad geweest en uiteindelijk snel een biertje naar binnen ge-ad en wat sigaren gekocht (het nieuwe jaar natuurlijk goed inluiden!) Snel teruggelopen en toen iedereen aan het aftellen was kwamen we gelukkig net aan bij de rest van de groep.

Iedereen elkaar een goed nieuwjaar gewenst, even naar het (zielige) vuurwerk gekeken en binnen de kortste keren liep het plein leeg...Dat viel dus een beetje erg tegen! Iedereen ging om 00:05 uur al richting huis en zelfs de band die optrad hield het rond dit tijdstip voor gezien....Nieuwjaar vieren in Christchurch was qua ambiance dus niet heel erg groots...geen aanrader dus.

Gelukkig was ik wel in het gezelschap van een aantal toffe mensen en dat heeft de jaarwisseling toch nog een positief draai gegeven!

En natuurlijk ook jullie thuis nog een

Happy New Year!