Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

Westcoast!!

Reefton - Greymouth 82.96km

Westcoast! Eindelijk! Na 4 dwaze dolle dagen zwoegen tegen de wind in, heuvels op en heuvels af eindelijk na een laatste lelijke bocht en klim de westkust! Ik had ‘em goed zitten vandaag. Dat kwam voornamelijk door de rit van gisteren, die me toch wel redelijk goed gesloopt had.

Vanochtend maar even afscheid genomen van de familie Van Halderen en toen direct lekker hard weggefietst. Helaas kwam ik na de eerste ‘logtruck' erachter dat mijn helm nog in het hostel lag..Fijn! Weer 4 kilometer terugfietsen...Iedereen keek me dan ook verbaast aan wat er aan de hand was. Na het uitleggen werd er dus nog even gelachen. Natuurlijk alleen door hen. Ik kon wel janken!

Volgens het fietsboekje dat ik mee heb zou de weg alleen maar naar beneden gaan vandaag. Helaas was dat niet zo en zaten er ook een paar korte, maar steile klimmetjes in de weg. De eerste heuvel kon me gestolen worden dus maar lekker relaxt naar boven gelopen. Lekker op m'n gemak gereisd vandaag dus!

In een lokaal plaatsje 20km verderop nog staan praten met een mevrouw van de lokale winkel en die vond het maar raar dat er mensen fietsend het eiland overgaan. Helemaal als zei ze tegenkomt op verlaten locaties. Ach, iemand moet toch gek zijn?

20km Voor Greymouth stopte er zowaar een Toyota met twee mannen erin. Één stapte uit en vroeg of ik een lift wilde, zo uit het niets! De man vriendelijk bedankt, maar toch zelf lekker doorgefietst! Ja, ik wilde ondanks alles Greymouth op de fiets aandoen. Ik moet toch een beetje kilometers maken hè!

Bij het station, die ik direct naderde na aankomst in Greymouth direct maar de Tranz Scenic trein geboekt voor morgen. Ik ga dus lekker met de trein terug naar Christchurch over de Arthur's Pass. Dat scheelt me ook weer een aantal dagen.

Vanaf Christchurch zal ik vervolgens de bus richting het zuiden nemen, omdat er tot daar toch niet veel boeiends te zien en te doen is. De stempel ‘cheater' heb ik dan ook al een aantal keren opgedrukt gekregen!

[...] Komt één van de hostess net binnenlopen met een dienblad vol lekkers. Ik en de rest van de kamer dus weer gretig graaien naar het gebak! ‘Happy Festival Season' staat erop...Nou, van mij mag dat seizoen wel lekker lang duren!

Reacties

Reacties

mama/niettan

lekker veel verhalen weer, joh! je maakt toch wat mee daar;) we hebben op You Tube een heel aardig filmpje + bijbehorende song gezien/gehoord over de TranzAlpineExpress. Heel leuk! Lekker relaxed terug dus! En mooie foto's weer! Keep up the good work!

Ilse

Frisoo! Alsnog een Happy New Yearr!! Gisteravond na een reis van 14 uur (waarvan 6.5 uur met de auto voor een afstand van 160 km...) terug gekomen van de wintersport in Frankrijk. Net dik een half uur bezig geweest om al je verhalen weer te lezen haha. Goed om te horen dat je je nog steeds vermaakt!! Ik wens je veel fietskilometers en weinig tegenwind dit jaar ;)!
Liefs Ilse

Jatoch

Friso,

Als ik naar bovenstaande foto,s kijk wordt ik een beetje jaloers. Hier zie je uitsluitend bevroren water. Temperaturen tot min 17. De eerste toertochten zijn al gereden. De verwarming draait volop. Ook op jouw kamer. Als je dit leest zal je Christchurch wel weer uit zijn en je trektocht hebben voortgezet. Ik wens je zoals altijd Goodluck en Goodbay!!

Annemieke

Lieve Friso,
Je moet weten, ik schaam mij diep!!! Sinds 6 december had ik jouw blog niet meer bijgehouden! Hoe erg! Vandaag kon ik mijn schuldgevoel niet meer bekroppen en ben ik eens helemaal speciaal voor jouw verhalen op de bank gaan zitten. Meteen de accu in mijn laptop gestoken zodat ik alles in 1 keer kon gaan zitten lezen! Heeeeerlijk!! Gister de laatste belangrijke opdracht afgemaakt voor school dus ik heb de tijd. Ik voel me eigenlijk nog schuldiger omdat ik van jou zelfs nog een super tof kerstkaartje heb gekregen. Mijn moeder ook he- le -maal blij. Ik mocht het kaartje dan ook absoluut niet meenemen naar Amsterdam. Nee, het moest perse bij haar thuis hangen in Hengelo, zij had het immers op haar adres ontvangen! Haha. Ik was met oud en nieuw in Parijs, was echt leuk vertoeven zo bij de families die ik in de zomer was tegengekomen op de camping! Ben helaas wel twee dagen erg ziek geweest. En, heb een enorme fout gemaakt. We (josje en ik) waren namelijk gereist met Eurolines.. opzich niets aan de hand heenreis helemaal goed gegaan. 4 januari komen we weer aan op het station staan klaar om in te checken, zegt de man achter de balie: Vouz-avez un grand problem!! Maar hij lachte, dus ik dacht; grapje zeker? Nee hoor, de terugreis datum was op 3 januari. Moestenw e een nieuw ticket kopen. Wat wilde nou, alle tickets waren op en de bussen zaten stampes vol.. sja wat doe je dan hè? Op goed geluk maar naar Gare du Nord. Thalysje pakken! Pff wat een geld, we konden ook alleen nog maar met de eerste klas reizen als we niet 7 uur wilden wachten voor een plekje voor de tweede klas van ook nog 110 euro. Dus voor 180 euro enkeltje Amsterdam genomen. Wel vet leuk dat je steeds eten krijgt dus ook wel leuk om een keer meegemaakt te hebben :) Maar het had bij het oorspronkelijke retourtje van 63 euro kunnen blijven natuurlijk (A).
Gelukkig nieuwjaar nog trouwens! Hoe gaat het inmiddels met je zadelpijn? En ben je al leuke dames tegengekomen waar wel wat meer uit te halen valt? haha :p Wanneer keer je eigenlijk weer huiswaards? Ik heb ook wat goede voornemens gemaakt. Zo ga ik vanaf het tweede semester heel erg mijn best doen op school, ga ik vanaf 3 februari nieuwe vrienden maken want ik ga op Yoga! (haha echt iets voor mij, ahum) en ik heb vanaf vandaag een baantje! ( Zal het dan toch ooit nog goed met mij komen? ;)) Ga schoonmaken bij een familie in amsterdam voor 12 euro per uur.
Oh trouwens hoe staat het met jouw budget, man wat doe jij veel, is het niet al lang op!?! Kan je nog wel naar huis vliegen straks haha!
Vanaf nu, erewoord, lees ik je blogs weer meteen na het mailtje dat jij er 1 hebt geplaatst, Liefs en nog een hele fijne tijd daar!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!