Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

Eastcoast!!!

Greymouth - Baggerstad (aka Christchurch)

Waren we gisteren en tot vandaag 14:00 uur nog fijn aan de galmende en donderende wilde westkust, zitten we rond een uur of 19:00 al weer ‘fijn' in Christchurch..

Greymouth stelde op zich niet heel veel vol. Een klein stadje, wat voornamelijk in het teken staat van de Tranz Scenic trein. Elke dag is het daarom rond 13:00 CRISIS bij het station! Hordes Aziaten, Europeanen en zelfs wat Kiwi's doorzoeken de spullen die letterlijk uit de trein gesmeten worden door de ‘railwayboys'. Lekker ouderwets dus. Wat nou automatische bagagebanden zoals op het vliegveld. Gewoon sjouwen met je donder! :)

Na aanblik van dit alles mezelf toch maar voorgenomen om ‘s middags even te blijven kijken hoe ze m'n fiets in zouden laden. Ze waren gelukkig blij dat ik er even bij bleef staan, zodat ik ze zelfs nog even kon helpen. Ach, toch niets te doen en ik zat al 3 uur een boek te lezen...

Het zou 4 uur geweest kunnen zijn, als ik in eerste instantie ook mijn telefoon ingepakt zou hebben bij het verlaten van het hostel... Deze was gelukkig gevonden door de manager. Bij het in de tas stoppen van de telefoon kwam ik er echter achter dat ik nu weer m'n boarding pass miste... Dus weer terug naar het station!

Weer geluk. De baliejuffrouw kwam al met een big smile mijn kant oplopen met in haar hand, mijn boarding pass! Eind goed al goed.

De treinreis vanaf Greymouth naar Christchurch over Arthur's Pass was mooi, maar niet spectaculair. De trein had gelukkig een aantal ‘viewing platforms' waar vanaf je foto's kon maken. Helaas moest je toch wel redelijk snel met de vingers zijn aangezien er vaak een rij bomen tussen jou en jouw uitzicht staan.

Eenmaal op de pass even uitgestapt, foto's gemaakt en weer de trein in. Het laatste stuk was nogal saai. Alles is vlak en de omgeving had ik ook al een keer of 3 gezien. Lekker rustig achterover hangen in de coupé en nog maar even met twee reizigers uit Australië gesproken.
Éën daarvan gaf haar kaartje nog af. Blijkt dat ze handlezingen doet en ook via de telefoon verhaaltje uit haar grote (en of die groot was!) duim zuigt.

Ach, ze zou haar kaartje wel afgegeven hebben omdat ze in de toekomst heeft gezien dat ik haar kom opzoeken. Nou, dat heeft ze sowieso verkeerd! :-)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!