Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

Closed?? Daar doen we niet aan!

Tekapo - Twizel 61.88km

De laatste blikken vanaf de veranda op het meer geworden, dat ook zoals gisterochtend al
weer schitterend verlicht werd door de zon. Ik moet toch toegeven dat ik tot nu toe eigenlijk
op best veel mooie plekken heb gekampeerd. Al waren niet alle plekken even schoon, druk of
boeiend, het mooie uitzicht was meestal toch vrij dichtbij.

Ik had me voorgenomen om de weg langs het kanaal te nemen. Dit omdat ik dan geen
onverwachte heuvels tegen zou komen en de weg was per slot van rekening ook nog eens
2,5km korter! De kanaal-weg viel alleen al na 10 minuten fietsen in duigen..De weg was
namelijk gesloten. En dan ook ECHT gesloten! Ik vertrouwde het in eerste instantie niet dus
toen maar een stukje verder gefietst, voorbij het waarschuwingsbord. 2km verderop bleek de
weg toch echt dicht te zijn haha...Weer terug fietsen dus, en de heuvel weer op...helaas
pindakaas!

De weg die ik nu moest fietsen was niet heel fijn. Het eerste stuk ging richting het
(noord)-westen en dat betekende een fikse tegenwind..alweer. Vandaag was het qua wind
echt heel erg. Zo erg, dat zelfs het vervolg van de kanaal-weg gesloten was 'due to hazardous
conditions'. Althans, gesloten...Er bleek dus nog een kleine doorgang te zijn en nadat ik even
rondgekeken had ben ik snel de weg op geglipt!

Die 'hazardous conditions' vielen reuze mee...in het begin! Toen eenmaal de heuvels rondom
het kanaal weg waren..nouuuuu kansloos die wind! Tientallen keren bijna van de weg
geblazen, 1x bijna het kanaal in gedoken en een paar keer de beschermhoes van de
fietskaart tegen m'n gezicht aangekregen. Wat een climax.

Toen ik eenmaal de zalmfokkerij aandeed viel de wind weer reuze mee. Ook het laatste stuk
naar Twizel fietste ik gelukkig met de wind van opzij. Het laatste stukje was dus een
peulenschil! Onderweg nog maar wat foto's van de Mount Cook gemaakt (zo ver dat
mogelijk was) en morgen met een shuttlebusje die kant op.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!