Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

Mount Cook en de Hookervalley

Twizel - Mount Cook - Twizel

Busje komt zo! En of ie kwam! Rond 8 uur stapte ik in de Mount Cook Connection bus. Er zaten nog twee Koreanen in (die geen kloot van het Engels verstonden en maar een beetje zaten te lachen), een Kiwi (Lynn) en natuurlijk ook nog de bestuurder Allan.

Onderweg een aantal keren gestopt om foto's te maken van Mount Cook. We hadden namelijk geluk: er was totaal geen wolk te bekennen rondom de berg en dat was de eerste
keer sinds een week! Hoera, wat een geluk toch weer!

Allan vertelde ook nog redelijk wat informatie over de omgeving en de berg. Ook was het zelfs mogelijk om activiteiten rondom Mount Cook te boeken bij Allan in de bus. Wat een service! Zoals het zou moeten, zo was het vandaag!

Ongeveer 15km voordat we bij Mount Cook aankwamen reed ik zowat mijn eerste kiwi-file in. Hordes schapen over de weg en stilstaande auto's. Gelukkig kende Allan de schapendrijver en die vroeg of Allan een weg kon banen door de schapen. Nou, dat zou Allan wel even doen... Wat een mafkees! En hard op die schapen afrijden! Haha, zelfs een paar keer wat gekletter tegen de bumper gehoord van schapen die niet hard genoeg wegliepen voor de auto. Andere automobilisten waren helaas niet snugger genoeg om achter Allan aan te rijden, dus die hebben nog een tijd vast gestaan op de weg terwijl wij al aankwamen in Hooker
Valley.. Ja, echt waar. Zoals het er staat: Hooker Valley...Met zo'n naam mag je toch wel wat verwachten denk je, maar dat zat er vandaag niet in..Niets of niemand kunnen betrappen.

Na eenmaal afgezet te zijn bij het Heritage Hotel (waar je voor 1 nacht 500 ballen moet neerleggen) maar richting de Mount Cook gelopen. De track duurde nog aardig lang en het betrok op een gegeven moment enorm. Het gevolg was dat er enorm veel regen viel en ik nota bene mijn regenjas was vergeten..

Gelukkig was ik in goed gezelschap (Lynn) en samen zijn we tot de tweede 'swingbridge' gelopen en toen omgedraaid. Het laatste stukje van een schuilhut naar het hotel hebben we kunnen liften. We mochten de bus in met een aantal Japanners die op een tour waren. En het ging tekeer in de bus! Wat een vreemd taaltje blijft dat toch!

Marjolein

Hahaha, wat zielig voor die schaapjes!