Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

Reizen = Fijn!

Twizel - Oamaru

Zoals ik gisteren totaal verveeld voor me uit lag te staren, zo vol verassingen was mijn dag vandaag. Gebeurtenissen tijdens het reizen kunnen enorm afnemen maar ook weer binnen de kortste keren toenemen. Ik begin bij het begin:

Met een gare kop liep ik vanochtend bepakt en bezakt richting de keuken. Na mijn sleutel gedumpt te hebben bij de receptie liep ik het trapje op richting de eetzaal om voor vertrek maar even mijn brood te smeren. Hoor ik plotseling op z'n Duits: 'Friso, is that you?'

'Thomas!! Simone!! What the hell are you doing here?' En ja hoor, daar waren mijn mede Duitse fiets-kameraden weer! Samen ontbeten en direct ook maar alle avonturen uitgewisseld. Het was me toch weer een weerzien van ja welste!

Na een goed ontbijt gedag gezegd, (niet tot ziens, want Nieuw Zeeland is toch zo klein blijkt wel weer!) want Thomas en Simone moesten al vroeg de bus pakken richting Wanaka. Helaas voor hun kwam ik ze twee uur later weer tegen in het parkje in het centrum van Twizel.

Thomas: 'The busdriver was an asshole, he didn't open the second luggageroom so we couldn't take our bicycles on the bus, the bastard' Ik dus stiekem een beetje lachen, maar ik moest ook maar wachten of ik mee kon met mijn bus, die pas om 15:00 uur richting Oamaru ging.

Rond 15:00 probeerden Thomas en Simone het weer bij een volgende bus en dit keer hadden ze wel geluk! Binnen 10 minuten was het handje schudden en toch ook nog maar voor de zekerheid e-mailadressen uitgewisseld. Komt misschien nog van pas als ik naar het Oktoberfest in München wil, aangezien zij daar wonen haha!

Mijn bus kwam iets later. Althans bus, wat een koekblik! Geeneens een bagageruim! Fiets dus op een magnifieke manier de bus ingestouwd (zie foto) Connexxion zou dit nooit toestaan in Nederland haha!

Onderweg nog een tijdje zitten praten met wat mensen uit Hamilton en er blijken ook wat dagtoeristen uit Nederland in de bus te zitten..Ook maar weer even tegen aan zitten lullen. De buschauffeur stopte nog bij de Elephant rocks, maar wist ons met zijn niet-boeiende verhaal niet te overtuigen van de olifantenvorm van de rotsen. Beslist u zelf maar.

In Oamaru was tegen mijn verwachtingen in de I-Centre nog open en direct maar naar binnen gesjokt om te vragen of er in de beste BBH-Hostel van Nieuw Zeeland nog een kamertje vrij was. Ja hoor, geen probleem. Ik dus snel op de fiest gesprongen en nog 5 à 10km gefietst naar 'Old Bones Hostel'. Wat een uitzicht, wat een kamer, wat een sfeer, wat een badkamer, wat goedkoop! Echt ideaal! Mocht je naar Nieuw Zeeland gaan: blijf hier een nacht op 2!!! Helaas blijf ik er maar één nachtje omdat ik mogen doorknal naar Dunedin.

Wel kom ik morgen langs twee interresante punten: De Mouraki boulders en 'Shagpoint'..Whahah! Hoe verzinnen ze die namen toch hier! :-)

Reacties

Reacties

Petra

Hoi Friso,

Wat een geweldige verhalen joh. Ik blijf genieten.
Het verhaal van die fietsen in de bus vind ik wel ijzersterk.
Veel plezier verder en op naar het volgende avontuur.
Groetjes,
Petra

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!