Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

Into the mystic

Milton - Owaka 83.56km

Ik weet niet of ik al zo vroeg ben begonnen met fietsen sinds mijn aankomst dan dat ik vandaag deed. Rond half zeven opgestaan en iets voor half acht al op de fiets! Nog even gedag gezegd tegen Tony en toen de ochtenddouw ingereden.

Volgens Tony zou het een mooie dag worden met veel zon en een noordoostelijke wind. Yes! Eindelijk weer eens een tijd wind mee! En hij had nog gelijk ook. Wel begon de ochtend met aardig wat mist. Dit werd erger na mate ik de Highway 1 omhoog volgde. Op een gegeven moment was het zo erg, dat ik niet meer dan ongeveer 40m zicht had. Fijn om dan in je hoofd te hebben dat automobilisten ook niet verder kunnen kijken en het voor mij nog gevaarlijker werd..Gelukkig was het nog aardig vroeg in de ochtend en was er niet heel veel verkeer op de weg.

Op een gegeven moment de Highway 1 achter me gelaten en een stuk van de Scenic Route gefietst. Deze kant moest ik toch op omdat ik naar Nugget Point wilde. Na een prima ritje op het laatst flink over een gravelroad omhoog moeten klimmen naar de parkeerplaats. En steil dat het was. Gelukkig hadden de mensen wel respect voor me eenmaal boven!

Nugget Point was gaaf! Bijna net zo mooi als Cape Reinga. En als je naar beneden keek zag je aantal van die luie zeehonden slapen en gek doen. Best interessant en al met al heb ik hier ook ruim twee uur rondgehangen.

Na Nugget Point lekker rustig aan naar beneden gefietst en de laatste 15 kilometer naar Owaka over een gravelroad gefietst. In het hostel weer wat Duitsers ontmoet die ik ook op Nugget Point ontmoet had.

Straks even naar het strand lopen om wat zeeleeuwen te zien. Die schijnen hier op 10 minuten lopen flink te liggen chillen!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!