Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

The way to Curio Bay

Owaka - Curio Bay 76.15km

Vandaag (18/01/09) maar eens de tijd genomen om weer al m'n avonturen te herinneren en op te schrijven. De laatste dagen zat het er niet in omdat ik toch redelijk ‘druk' was met andere zaken zoals fietsen, bier drinken, feesten en nog meer bier drinken. Hopelijk kan ik ondanks alle hersenbeschadiging door overmatig gebruik van alcohol alles nog herinneren.

Vandaag (eigenlijk dus een paar dagen geleden) van Owaka naar Curio Bay gereden. ‘s Ochtends nog even flink op de deur staan bonzen bij de oosterburen om die maar even te wekken. Vonden ze maar al te leuk, vroeg opstaan!

Samen direct maar even afgesproken dat we elkaar zouden bellen / smsen zodra één van ons in Curio Bay is. We hadden namelijk het plan om in hetzelfde hostel te slapen, alleen konden we er geen een vinden voordat we die kant op gingen. Dus op de gok maar een beetje rondkijken daar.

Na wat heuvels, tegenwind en toch gelukkig ook weer mooie natuur onderweg nog een paar keer 3 Israëliers tegengekomen (+ 1 liftende Amerikaan) die in hetzelfde hostel sliepen afgelopen nacht. Onderweg dus nog een paar keer flink gelachen. Ook het wegwerkpersoneel hielp me nog even een heuvel op met wat aanmoedigingen.

Zoals gister was ik ook dit keer als eerste op de plaats van bestemming en besloot maar even te smsen. Helaas geen bereik dus dat feest ging niet door! Wel een hostel gevonden en maar gegokt dat ze naar hetzelfde hostel kwamen. Voor de zekerheid maar even m'n fiets aan de brievenbus naast de weg vastgemaakt. En ja hoor: een paar uurtjes later kwam ik na even het strand op geweest te zijn een drietal backpackers tegen in m'n kamer.

Samen weer even met de auto op pad geweest naar het Petrified Forest en de plek waar je de zeldzame Yellow Eyed Pinguin (die komt alleen in NZ voor) te zien. Nog wat mooie foto's genomen en toen ‘s avonds maar even m'n laatste zakje instant-macaroni gegeten. Dit omdat er geen winkel in de buurt was om boodschappen te doen.

Al met al weer laat naar bed en morgen een flinke rit voor de boeg. Wel een leuk stuk, want ik fiets morgen naar het Zuidelijkste puntje van Nieuw Zeeland en daarna naar Invercargill, waar ze een Nederlandse snackbar hebben!