Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

Checkpoint II

Curio Bay - Invercargill 94.44km

Checkpoint nummertje 2!!
Na Cape Reinga, het bijna noordelijkste puntje van Nieuw Zeeland, nu het zuidelijkste puntje van Nieuw Zeeland bereikt: Slope Point! En hoe ik hier gekomen ben wil je niet geloven, maar ik vertel het lekker toch!

Rond 9:30 uur op de fiets gesprongen (zo, dat is laat!) met maar één stukje brood. Zoals ik eerder zei: er is geen winkel o.i.d. in de buurt. Gelukkig bakten de hosts van het backpackershostel wat brood en had ik toevallig nog net iets meer dan één dollar contant op zak. Die was dus wel besteed!

Tijdens mijn ontbijt zag ik al dat er een flinke wind kwam uit het westen. Jammer, want ik moest die kant op! Dat werd dus weer knallen en afzien op de fiets. Ook de gravelroad van 20km was weer één en al jut en jol. De steile heuvel iets voor Slope Point maakte het feestje helemaal compleet!

Maar toch, eenmaal bij Slope Point de laatste: ‘No vehicles allowed'-bord ook maar genegeerd en lekker doorgereden met m'n fiets naar de punt! En lekker daar. Wat een belevenis. Gewoon dat ik het toch maar even gedaan heb! Van noord naar zuid! Ik heb er dan ook een uur rondgehangen terwijl er geen fluit te doen was.

Eenmaal na dat uurtje weer op de fiets gesprongen en richting Invercargill gefietst. Met grootste moeite eindelijk ook deze stad bereikt. Overal supermarkten, maar nergens pinautomaten. Ook accepteerden ze geen creditcards!! Beetje jammer dus weer.

In Invercargill dus direct maar even de Subway opgezocht en daar flink los gegaan. Die footlong-sandwich was meer dan welkom. Hierna doorgereden naar het I-Centre, de bus geboekt voor morgen naar Queenstown en toen naar het hostel gegaan.

Helaas hadden ze nog wel plek voor één en niet voor vier (remember de Duitsers?). Die moesten dus ergens anders verblijven, maar ‘s avonds nog wel even naar een café gegaan. Het was ten slotte vrijdagavond en dat betekent weekend (+ bier). En ik kan je verzekeren, het was een geslaagde avond! Uiteindelijk rond 02:00 ‘s nachts het café uitgetrapt met Jasmin omdat ze gingen sluiten.

Eerst haar maar even teruggebracht naar haar hostel want ja, we blijven wel een echte heer hè, zelfs na een paar teugen bier! Hierna zelf maar naar m'n dorm gegaan en als een blok in slaap gevallen.

Reacties

Reacties

Ilse

Respect voor jou Friso!! Doe het je niet na, haha!
x Ilse

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!