Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

Queenstown

Queenstown

Vanochtend wakker geworden met een lichte kater, maar toch vroeg m'n bed uit om de bus naar Queenstown te halen. Gelukkig kon m'n fiets mee en was de rit niet al te duur. Onderweg nog een tijd zitten praten met een Kiwi en Ines (één van die Duitsers) zat ook bij toeval het eerste stuk in dezelfde bus. Allemaal fijn dus weer en direct maar even bijgepraat over gisteravond/nacht. Ook hebben Jsmin en ik elkaar nog even doodgesmst en uiteindelijk maar afgesproken om later elkaar nog even te zien in Te Anau of Milford Sound. Mijn mening over Duitsers in het algemeen is dus gelukkig ook wat positiever aan het worden, al blijf ik erbij dat er ook een hoop ongein tussen loopt. ;-)

Bijna in Queenstown werd het landschap weer als vanouds: prachtig! Een enorm mooie locatie om een zo'n enorm toeristische stad te bouwen. Queenstown heeft verder geen echte charme, maar het gaat per slot van rekening allemaal om de extreme-sports die je hier kan doen: Canyon Swinging, Bungeejumping, Riverboarden, Zorben, Luge rides, Paragliding, Hanggliding, Skydiving, Jetboating, Canyoning, etc. etc. Veel te veel dus allemaal. En de één nog duurder dan de ander!

Maar toch, je bent in Queenstown dus je zal ook een extreem sport doen! En ja hoor, ik ga dus riverboarden morgen! Het is bijna hetzelfde als bodyboarden op de oceaan, maar bij het riverboarden ga je over een wilde rivier. Omdat er toch aardig wat rotsen zijn krijg je voor de veiligheid dus ook nog een wetsuit, bescherming en een helm mee. Ik ben benieuwd!

In het hostel in Queenstown direct maar even een kamertje geboekt en jawel: weer drie duitsers. Gelukkig ook twee Zweedse dames (en je weet waar die om bekend staan!) en een Italiaan, Tommaso. Een aardige peer! Direct nog maar even geconfronteerd met de 3-0 nederlaag van afgelopen EK.

‘s Avonds met hem en Simon uit Duitsland even naar een hamburgertent gegaan om de Big Al uit te proberen. WOOOOOOOOOW. En of ‘ie Big was!

Hierna nog even flink aan de wodka-tonic gegaan omdat het overal 2 halen 1 betalen was. En ja, als je 2 wodka-tonic krijgt voor omgerekend 2,5 euro is dat niet slecht!