Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

Zoals vanouds!

Queenstown

Na een paar pittige dagen in Queenstown vandaag maar even de tijd genomen om de plaats zelf maar eens te bezichtigen. Dit was er tot heden nog niet van gekomen omdat er telkens wel weer iets anders tussenkwam.

‘s Ochtends eerst nog even geluisterd naar ‘Happy Birthday to you' in het Zweeds. Één van de Zweedse dames was namelijk jarig. Op z'n Marjoleins: Hieperde***hoera. Wat een feest! Snel de hort op gegaan voordat ze de kans kreeg om te gaan zeuren om een cadeautje!

De ‘stad' Queenstown is niet heel veel aan. Het lijkt op een Europese stad met teveel Europese toeristen en werknemers. Je komt hier dan ook zelden een Kiwi tegen. Wel is de locatie enorm mooi. Ik heb zelden een stad gezien die zo'n mooie ligging heeft. De stad bevindt zich tussen een aantal bergen, aan een meer en een rivier.

Na de wandeling door de stad de hele dag zowat gerelaxed op de kamer totdat ik een smsje kreeg van Pieter Jan en Jan uit Tilburg. De gasten kwamen weer deze kant op en zouden stoppen in Queenstown voor de nacht. Direct maar even gebeld en afgesproken om vanavond een bietje te gaan drinken.

Eenmaal hier weer goed gelachen met z'n drieën onder het genot van aardig wat bier & whisky. Alle verhalen uitgewisseld en weer helemaal op de hoogte van elkaars avonturen. Echt geweldig die gasten. En maar ouwehoeren en gek doen!

Helaas kwam er ook aan dit gezellige feestje weer een eind en zo zijn we uiteindelijk weer ik-weet-niet-hoe in bed belandt, schommelend en draaiend. Het is maar goed dat de wc twee meter van m'n bed vandaan is....