Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

Milford Sound

Milford Sound

Zo lieve kindertjes. Vandaag heb ik me toch eens even goed een paar keer tegen het hoofd gestoten. Wat een domme opmerkingen kwamen er vandaag uit mijn mond. Na de eerste dacht ik dat het gedaan was, maar de tweede en de derde waren vre-se-lijk!

Het begin. De bus haalde Jasmin en mij rond 8:50 uur op bij de plaatselijke (en enige) benzinepomp in Te Anau. We waren samen met drie andere meiden de enige in de bus die bestuurd werd door een Maori man. Deze man werd vandaag tijdens zijn rit bijgestaan door z'n dochtertje en Kermit de kikker.

De buschauffeur was een aardige man en hij liet ons al snel dingen zien die hij anders overslaat. Dit had te maken met de kleine groep waarmee we vandaag op pad waren dus we boften maar weer even.

De weg naar Milford Sound was misschien nog wel mooier dan Milford zelf. Golvende heuvels, overgaand in diepe dalen met aan weerskanten kristalblauw water en ongerepte bossen met hier en daar een ‘treeslide'.

Één van de eerste fotostops was bij Mirrorlake.
Domme opmerking #1 'Why do they call people this place a Mirrorlake?'
Vind het antwoord op de volgende foto's.

Na de Mirrorlake snel op weer op pad richting de Homertunnel. Een tunnel dwarsgeboord door een joekel van een berg op 900m hoogte en hiernaast levensgevaarlijk voor fietsers. Zo ondervond ook de Zuid-Koreaan die ik gister in het hostel had ontmoet.

Ondertussen in de bus weer even een tijd zitten lullen met Jasmin en dat leidde tot domme opmerking #2. 'When is the Oktoberfest?'
Deze keer geen foto waarop het antwoord gevonden kan worden maar www.oktoberfest.de zal vast uitkomst bieden.

Eenmaal in Milford Sound een rondvaart gemaakt door de hele fjord. Zelfs een stukje gevaren op de Tasmaanse zee omdat deze relatief rustig was vandaag. Geweldig hoor, Milford Sound. Watervallen, zeeleeuwen, etc. etc. Ook hadden we echt geluk met het weer. Geen spatje regen vandaag en dat is wel eens anders in Fjordland, als je nagaat dat er hier per jaar iets van 5 - 10m regen valt!

Op de terugweg nog een aantal stops gemaakt en zelfs even een korte natuurwandeling gemaakt die ook de buschauffeur nog nooit gemaakt had. ‘s Avonds lekker slapen, want morgen knallen over de heuvels op de Kepler Track.

Gertjan

Zeg Friso, nu maak je mij toch wel erg nieuwsgierig naar domme opmerking nummer 3!