Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

Vetmesten in Queenstown

Te Anau - Queenstown

Na een relaxte nacht op te relaxte matras fijn wakker geworden met het gevoel: Hey, vandaag hoef ik niet te lopen! Om 9:30 uur maar eens m'n bed uit gekropen om nog op tijd uit te kunnen checken (wat in de meeste hostels voor 10:00 uur moet gebeuren).

De bus zou Jasmin en mij rond 11:45 uur voor het hostel oppikken, dus we hadden nog aardig lang de tijd om te relaxen in de lounge. Hier maar eens besloten om Tommasi te smsen, want hij zou volgens mij nog in Queenstown zitten. Nee, hij was weg uit Queenstown en hij zat nu in Te Anau in Lakefront Backpackers..... TE TOEVALLIG!! Ik dus weer smsen en 5 minuten later stond ‘ie naast me en praatten we elkaar bij over de laatste dagen!

Het is en blijft ook een grapjas die Italiaan. En opscheppen, wat een praatjesmaker. Wel een enorm toffe peer en we hebben dus ook maar besloten om elkaar ooit nog eens op te zoeken in Nederland of in Italië. Hij blijft voorlopig in Te Anau en gaat later nog duiken in Milford Sound.

De bus was gelukkig op tijd en rond 13:00 uur waren we in Queenstown. Eerst maar weer even naar het hostel gelopen waar ik al eerder gezeten had (the Southern Laughter) en hier maar even ingecheckt. Toeval bestaat niet, ik zat in dezelfde kamer, maar dit keer op het bed van Tomassi. Maar weer even smsen dus! En dus ook weer lachen geblazen!

Na het uitladen van de spullen even gecheckt of m'n fiets er nog stond en gelukkig, m'n fiets stond er nog, samen met twee zakken bagage! Blij toe!

Hierna direct met Jasmin naar Fergburger gelopen daar m'n tweede Big Al gehad. Oeh, wat een joekel! Deze keer had ik iets te weinig ruimte en kon ik de laatste twee à drie happen net niet maken. Het ijsje van de McDonalds ging er 10 minuten later wel in als water! :-)

Na onze eetavonturen Jasmin richting de Dick Smiths gegaan om een nieuwe camera te kopen (haar oude is namelijk nat geworden tijdens de Keplertrack de 2e dag en werkt dus niet meer) en ik maar even Queenstown ingelopen. Hier nog even een t-shirt gekocht en de bus naar Fox Glacier geboekt voor morgen.

Meer extreem sports zitten er dus niet in voor mij. Riversurfen was het en daar blijft het bij. Ach, weer een reden om ooit nog eens terug te keren naar Nieuw Zeeland! Ik zie nu al uit naar die dag dat ik weer op het vliegtuig stap deze kant op!

Vanavond nog even met Jasmin naar de haven en daar waarschijnlijk even de fish en chips uitproberen. Ja, ik weet het. Heel ongezond vandaag, maar na 4 dagen ploeteren mag het ook wel eens! Waarschijnlijk vanavond ook tot ziens zeggen tegen Jasmin, aangezien m'n bus om 7:30 uur vertrekt...helaas..

Ik denk dat ik in totaal iets van 10 à 12 dagen met Jasmin heb gereisd en heb m'n mening over Duitsers in het algemeen dus ook iets bij kunnen stellen in de positieve richting. Maar ik blijf erbij: het blijven Duitsers en die flikken altijd iets in de laatste paar minuten!

Reacties

Reacties

Ferdi

Wat heeft ze je geflikt in de laatste paar minuten dan? of mag je dat niet op internet zetten ;)

Ria

Nou Friso ik wil het eigelijk ook wel weten?
Of heeft ze soms je fiets gejat ?

Elsbeth

Noemt de jeugd dat tegenwoordig 'reizen'?? Die heb ik op de SOA-poli nooit gehoord:P.
Klinkt weer cool allemaal! Ga zo door buurjongetje!

els

Petra

Je maakt ons allemaal wel heel nieuwsgierig.
Of heb je gevoetbald met haar en toch in de laatste minuut verloren ..............?

Groetjes,
Petra

Friso

Jongens, toe nou toch!

Het is een verhaal! En bij de tijd dat ik dit schreef waren de laatste minuten nog geeneens ingegaan ;) En het was meer een reminder naar het voetballen :P

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!