Fietsend door Nieuw Zeeland & Bussend door Australië!

Op naar Fox!

Queenstown - Fox Glacier

In alle vroegte de hele kamer eens even wakker gemaakt! Rond 6:30 uur ging m'n wekker en toen maar eens vrolijk onder de douche gestapt. Iedereen werd langzaam wakker van het water. Ach, moet je maar niet in een dormetry gaan liggen!

Na het douchen snel even al m'n tassen op m'n fiets geladen en even rustig buiten ontbeten (om toch even de kamergenoten wat rust te gunnen). Na het ontbijt Jasmin weer rustig wakker geschud en nog even een paar minuten zitten praten totdat het toch echt tijd werd om tot ziens te zeggen..helaas! Ach, een mooie tijd was het zeker wel, dus daar kijk ik ook met een glimlach op terug!

Na het tot ziens zeggen naar de bushalte gelopen, waar ik opgepikt zou worden. Niet veel later kwam de bus opdagen en het eerste wat de chauffeur zei was dat de ‘paniers' (de draagrekken aan de zijkant van m'n fiets) eraf moesten. Ik dus flink mokken. Zegt die kleuter even later dat hij m'n tassen bedoelde! Zak hooi, zegt dat dan direct!! Wat een onnozele! Ik heb het ‘em met een paar venijnige blikken even goed duidelijk gemaakt!

Nou goed, al met al snel de bus in en lekker voort sjokken richting Lake Wanaka, waar we ook nog even een stop hadden van 5 minuten. Gelukkig ook daar nog wat foto's kunnen nemen. En je gelooft me of niet, bleek er een man in de bus te zitten die ik gisteravond met Jasmin in de Starbucks was tegengekomen..en we hadden het beide niet door! Nog even aan de praat gegaan om wat tijd te doden.

Na een redelijk lange busrit aangekomen in Fox Glacier, waar ik twee dagen zou blijven. Althans, dat was het plan en plannen kunnen snel wijzigen! Er bleek namelijk geen rechtstreekse bus te zijn van Fox naar Picton, dus dat zou betekenen dat ik later weer een dag zou verliezen. Helaas kan ik me dat momenteel niet veroorloven en dus maar even wat zaken aangepast.

Dezelfde dag nog naar Fox Glacier gefietst en eenmaal daar aangekomen naar het uitzichtpunt gelopen. Hier mooie foto's gemaakt van de gletsjer en ook nog een tijdje staan praten met twee Duitsers, die net als ik de fietsen gestalt hadden in The Happy Laughter in Queenstown. Zo zie je maar, als je een fiets herkend, raak je ook weer snel aan de praat!

Al met al toch nog een druk dagje en vroeg m'n bed in, omdat de bus me de volgende morgen om 7:30 uur zal oppikken!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!